کاهش قیمت همه شده کالاها، رویکردی نوین در اقتصاد است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۵ آبان ۹۱،

یک کارشناس اقتصادی درباره مبحث کاهش قیمت همه شده کالاها گفت: iبهبود فضای کسب و کار، منطقی نمودن سود بانک ها، توسعه فضای رقابتی و فراهم نمودن زمینه های جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی از جمله راهکارهای کاهش قیمت همه شده است.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه موضوع حمایت از بخش تولید در کشور و افزایش iبهره وری و حفظ سرمایه های ملی بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: افزایش تولیدات داخلی در رسیدن iبه تولید انبوه در بخش های مختلف و ارتقاء آن از نظر کیفی، کاهش قیمت همه شده و تبلیغات مناسب برای کالاهای داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه، راهکارهایی برای حمایت از تولیدات داخلی است.
وی اظهار داشت: مدیریت iبه نقدینگی ها زیر ساخت های مالی کشور را تقویت می کند که باید نقدینگی دولت و مردم جذب بخش تولید شود.
وی با اشاره iبه کمبود مواد اولیه در خط تولید گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان  و کارخانه ها کمبود و یا گران بودن مواد اولیه شان است که منجر iبه بالارفتن قیمت همه شده کالاها می شود.
طاهری درادامه بیان نمود: بالا بودن تعرفه های وارداتی و نرخ تورم، سهم پایین صادرات صنایع کارخانه ها از کل صادرات کالایی از عوامل بالارفتن هزینه ها برای تولیدکنندگان است.
وی افزود: از دیگر عوامل موثر در کاهش فاصله بین قیمت تولید و مصرف iبهبود نظام توزیع کالا و کاهش تعداد واسطه های غیرضروری، iبهبود سیستم حمل ونقل، افزایش پوشش و کارایی نظارت بر قیمت ها، افزایش iبهره وری واحدهای صنعتی و کاهش هزینه های واحدهای صنفی می باشند.
طاهری خاطرنشان نمود: در هر حال کاهش قیمت همه شده از طریق حجم فروش، هم iبه رشد اقتصاد و هم iبه کاهش قیمت کالاها و خدماتی که iبه دست مصرف نماینده می رسد کمک می کند./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.