کاهش قیمتها به مسکن رسید/ هجوم بسازبفروشها به بنگاه‌های املاک

۰۱ تیرماه ۱۳،

http://www.bananews.ir/آغاز روند کاهشی قیمتها در بازار مسکن سبب شده است بسازبفروش‌ها که تاکنون آپارتمانها را نمی‌فروختند، برای فروش به بنگاه های املاک مراجعه کنند.

به گزارش افزایش نرخ آپارتمان در سال قبل سبب شده بود که بعضی از بساز بفروش‌ها به امید گرانی مسکن، از فروش اجتناب کنند که در نتیجه سبب کاهش عرضه و بروز سومین سونامی قیمتها در بازار مسکن شده بود اما سقوط قیمتها در بازارهای مختلف از جمله بازار سکه و ارز و رونق بازار سرمایه در چند هفته اخیر سبب افزایش عرضه شده است.

در واقع از حدود دو هفته پیش که به دنبال کاهش قیمتهای جهانی و تحولات داخلی کشور، بازار سکه و ارز دستخوش تغییراتی شد، سرمایه های انبار شده در خانه ها وارد بازار شدند که همین امر کاهش بیشتر قیمتها را به دنبال داشت و از آنجایی که افزایش قیمت مسکن در سال قبل کمی بعد از گرانی در بازار ارز و سکه اتفاق افتاد، پایین آمدن قیمتها در این بخش می تواند تاثیراتی را بر بازار مسکن بگذارد و قیمتها را در این بخش متعادل تر کند.

اگر چه تجربه بازار مسکن نشان داده با هر بار کاهش قیمت پس از یکدوره افزایش، قیمتها به دوران قبلی باز نمی گردند اما شکستن حباب قیمتها کمک بسیاری را به متقاضیان مسکن می کند و جو آرام تری را در بازار به همراه دارد.

بر این اساس در هفته قبل، تعداد بسیاری از بسازبفروشها و فروشندگان به بنگاه های املاک مراجعه کردند که این موضوع می تواند در هفته های آتی عرضه را در بازار مسکن افزایش دهد و قیمتها را بشکند.

در واقع افزایش عرضه مسکن، تعداد مراجعه متقاضیان را به بازار افزایش می دهد و در نهایت منجر به شکستن حباب قیمتها خواهد شد اما به نقل از یکی از مشاوران املاک، هنوز رکود در بازار مسکن وجود دارد و خریداران منتظر کاهش قیمتها می باشند. براین اساس، یک فعال بازار مسکن معتقد است با تداوم کاهش قیمتها در دیگر بازارهای سرمایه ای، نرخ مسکن هم با کاهش مواجه میشود.

نرخ آپارتمانهای کمتر از ۵۰ متر در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک واحد ۴۱ متری نوساز در پیروزی زاهد گیلانی هر مترمربع ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می رسد و در سی متری جی یک واحد ۴۱ متری نوساز یک خوابه با پارکینگ و انباری با شرایط ۲۰ میلیون وام، ۲۰ میلیون تومان رهن و ۱۰۵ میلیون تومان نقد قیمت گذاری شده است.

واحدهای ۴۳ و ۶۳ متری در نیاوران، نوساز هم متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و در کمیل خوش، یک واحد ۴۲ متری با عمر ۱۱ ساله با قیمت ۷۳ میلیون تومان نقد، ۲۰ میلیون وام و ۲۰ میلیون تومان نقد فروخته می گردد.

در آزادی یک واحد ۴۵ متری نوساز، با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد و در خیابان شهید مدنی، کهن، یک واحد ۴۲ متری نوساز با آسانسو، با شرایط ۲۵ میلیون تومان رهن، ۱۵ میلیون تومان سند و ۱۲۴ میلیون تومان نقد فروخته میشود.

۴۴ متری یک خوابه و نوساز در سبلان شمالی با پارکینگ با نرخ ۱۸ وام و ۱۶۲ میلیون تومان، قیمت گذاری شده است و یک واحد ۴۳ متری در شکوفه پیروزی، با نرخ هر مترمربع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

یک واحد ۴۴ متری نوساز طبقه دوم با پارکینگ در سی متری جی با شرایط ۲۶ میلیون تومان رهن، ۲۰ میلیون تومان وام و ۱۰۸ میلیون تومان نقد به فروش می رسد و در قصرالدشت یک واحد ۴۳ متری با عمر ۹ ساله با قیمت متری ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.