کاهش قیمت‌ طلا و سکه و ارز در بازار

۲۸ آبان ،

10-633.jpg

دیروز و امروز قیمت دلار و ارز روی تابلوی صرافی ها ثابت مانده است، قیمت خرید و فروش دلار نسبت به هفته قبل حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.

گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حاکی از آن است که بازار ارز و سکه در حال بازگشت به روال چند ماه قبل خود است. روالی که در چند ماه قبل کل بازار ارز و دلار را تحت تاثیر قرار داده بود.

منظور از روال قبل تجمع دلالان در میدان های بزرگ همچون سبزه میدان، فردوسی و سکه و همچنین پاساژی در خیابان منوچهری است که امروز نه با همان حجم پیشی بلکه کمی محدودتر و با صدای “دلار دلار” دیده می‌شود.

امروز تفاوت دیگری هم در بازار دیده می‌شود و آن حضور نیروهای امنیتی است. به این صورت که اگر تنها یکی از این نیروها – بدون اینکه کاری با دلالان داشته باشد – در مسیرش با دلالان برخورد می‌کرد دلالان به سرعت اعلام می کردند “مامور، مامور” و پخش می شدند. البته ناگفته نماند که معاملات دلالان بیشتر با خودشان است تا مردم عادی.

مردم عادی نیز با مقایسه قیمت فروش ارز توسط دلالان و صرافان برای متضرر نشدن، ارز خود را از دلالان خریداری می کنند. این در حالی است که آنان چندان میلی به خرید و فروش ارز ندارند. به نظر می رسد این بی میلی بیشتر تاثیر پذیری از ایام محرم است که مسافرتهای سیاحتی را کاهش داده است.

چند خیابان پایین تر از میدان فردوسی در میدان سبزه میدان نیز خرید و فروش ارز صورت می گیرد و این بار هم همانند میدان فردوسی با تجمع هایی صورت گرفته بود که این تجمع ها بیشتر دور از چشم ماموران و در زیرزمین سبزه میدان که مغازه های طلافروشی در انجا واقع است اتفاق می افتاد، اما این تجمعات آنچنان طولانی نمی شد و ماموران با گشت و گذار در طبقه زیرین و اطلاع از تجمعات سریعا دلالان را متفرق می کردند.

تا ظهر امروز قیمت خرید و فروش در بازار سبزه میدان از میدان فردوسی پایین تر بود.

در کنار خرید و فروش دلار در بازار سبزه میدان، طلا تزئینی و سکه نیز خرید و فروش می‌شود. امروز حجم تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه از سوی مردم به شدت کاهش یافته است و تنها مردم با گذشتن از بازار بزرگ تهران برای آگاهی از قیمت و دیدن طلاهای تازه و به روز به داخل طلا فروشی ها می روند.

اما از آن سو نباید از حجم بسیار کم تقاضا چشم پوشی کرد که این تقاضا بیشتر خرید طلای کوچک برای کادو به نوزادان بوده و دیگری نیز خرید یا به عبارت بهتر تعویض طلاست که آن هم به ندرت در طلا فروشی ها دیده می گردد.

با روال فعلی بازار و با کاهش قیمت ارز به‌ویژه دلار پیش بینی می گردد قیمت سکه تا چند روز آینده کاهش پیدا کند که صرافان سکه و ارز پیش بینی می کنند تا هفته آینده قیمت سکه تمام به ۸۰۰هزار تومان و دلار به ۲۵۰۰ تومان برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.