کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار

۱۳م آذر ،

با روند نزولی نرخ ارز، قیمت بعضی خودروهای خارجی بین ۶ تا ۲۲ میلیون تومان کاهش یافت.

ممتازنیوز: کاهش قیمت ارز سبب شد تا بعضی خودروهای خارجی با روند نزولی قیمت روبرو شوند به طوری که قیمت هر دستگاه تویوتا لندکروز در بازار طی ۲۰ روز اخیر با افت ۲۲ میلیون تومانی همراه شد. در حال حاضر این خودرو ۲۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود که قبل از این قیمت آن ۲۵۷ میلیون تومان بود.

همچنین قیمت بعضی خودروها مانند هیوندایی I۳۰ با کاهش ۶ تا ۷ میلیونی همراه شده است.

به این ترتیب افت قیمت بعضی خودروهای خارجی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی، حدود ۷ میلیون تومان بوده و بعضی خودروهای با قیمت بالاتر نیز با افتی در حد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان همراه بوده است.

در مورد بعضی خودروها مانند اسپورتیج می‌توان به افت ۲ میلیون تومانی قیمت اشاره کرد که در حال حاضر ۱۳۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت مزدا ۳ نیز با کاهش ۴ میلیون تومانی در بازار همراه بوده و این خودرو هم اکنون ۹۱ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت هر دستگاه سراتو نیز طی روزهای اخیر با افت ۷ میلیون تومانی به ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هر دستگاه هیوندایی سانتافه نیز در بازار با افت ۱۲ میلیون تومانی به ۱۳۰ میلیون تومان رسیده و قیمت اپتیما با افت ۸ میلیون تومانی از ۱۲۵ میلیون تومان به ۱۱۷ میلیون تومان رسیده است.

*روند کاهشی در بازار خودروهای داخلی

در مورد خودروهای داخلی نیز می‌توان به افت جزئی قیمت بعضی خودورها اشاره کرد به طوری که قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش یک میلیون تومانی به ۲۷.۵ میلیون تومان رسیده و تیپ ۵ این خودرو با افت قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، ۳۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۲۰ نیز ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته و در حال حاضر این خودرو ۲۷.۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

افت قیمت پژو ۴۰۵ در بازار حدود ۳۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر این خودرو ۱۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو پارس هم با افت ۱.۵ میلیون تومانی به قیمت ۲۵.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد تندر۹۰ مدل E۱ ایران خودرو هم می‌توان به کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی اشاره کرد که هم اکنون این خودرو ۲۱.۵ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل E۲ تندر۹۰ ایران خودرو نیز با کاهش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی، ۲۴ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

افت قیمت سمند ال ایکس نیز ۵۰۰ هزار تومان بوده و قیمت این خودرو در بازار به ۲۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت سوزوکی گرند‌ویتارا نیز با افت ۳ میلیون تومانی به ۹۲ میلیون تومان رسیده است.

در مورد محصولات پارس خودرو هم می‌توان به کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت تندر ۹۰ مدل E۲ این شرکت و عرضه آن با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کرد.

قیمت ماکسیما همچنین با افت یک میلیون تومانی به ۹۰ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه مگان با کاهش قیمت یک میلیون تومانی، ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

فارس


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.