کاهش قیمت سکه تحویل مهر در برابر افزایش دیگر قراردادهای آتی سکه

بازار مجازی بورس کالای ایران روز پنجشنبه شاهد کاهش سکه تحویل مهرماه از قیمت یک میلیون و ۳۵۴ هزارتومان روز چهارشنبه به قیمت یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان بود که این روند را می‌توان متاثر از کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی و جهانی و نزدیک شدن سررسید تحویل این سکه‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روز گذشته سکه تحویل مهرماه برخلاف دیگر قراردادهای تحویل آبان، آذر و دی‌ماه روند کاهشی داشت. هرچند که قیمت سکه در بازار غیر رسمی هم رو به سراشیبی بود.

سکه تحویل آبان‌ماه در این روز از یک میلیون و ۸۷ هزار تومان در چهارشنبه، به یک میلیون و ۴۲۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در بیشترین حجم قرارداد در همین روز یعنی ۳۳۱۸ قرارداد مورد معامله قرار گرفت.

سکه تحویل آذرماه نیز در ۷۰۱ قرارداد با قیمت یک میلیون و ۴۸۸ هزارتومان خرید و فروش شد و سکه تحویل دی ماه با بیشترین رشد قیمت از یک میلیون و ۴۷۹ هزارتومان در روز قبل خود به یک میلیون و ۵۳۷ هزارتومان در حجم ۱۲۱۷ قرارداد معامله شد.

در هفته گذشته بازار مجازی بورس کالای ایران برای قراردادهای آتی شاهد روند افزایش قابل توجهی بود به گونه‌ای که در سه الی چهار روز آخر هفته هر روز نسبت به روز قبل شاهد رشد چهار تا هفت درصدی در قراردادها بود و این روند تا روز پنج‌شنبه هم ادامه داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.