کاهش میزان خسارات پرداختی بیمه ها

کاهش میزان خسارات پرداختی بیمه ها

طبق گزارش منتشر شده از سوی بیمه مرکزی و جدول عملکرد سه ماهه‌ی اول سال جاری صنعت بیمه، نرخ حق بیمه در مدت مشابه سه ماهه‌ی اول سال ۹۱ نسبت به سال قبل خود از ۲۳ درصد به ۱۰۰٫۵ رشد داشته، اما خسارات پرداختی از ۷۲٫۹۳ درصد در سال گذشته به ۱۰٫۵ درصد رسیده و تعداد خسارات پرداختی از ۴۳٫۷۱ درصد به ۱۸٫۷ درصد کاهش داشته است.

  به نقل از بیمه مرکزی براساس این آمار حتی بیمه‌های تولیدی غیرزندگی نسبت به سال قبل از حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال به ۲۷ هزار میلیارد ریال افزایش داشته که رشد دو برابری را نشان می‌دهد، اما سهم آن از بازار بیمه از ۸۹٫۷۲ درصد تنها دو درصد رشد داشته است و به ۹۱٫۸ درصد رسیده است. ضمن آنکه رشد مقدار خسارات پرداختی بیمه‌های غیرزندگی از ۷۶٫۲ درصد در سال ۹۰ به ۸٫۲ درصد تقلیل داشته است.
طبق جدول آمار عملکرد صنعت بیمه به تفکیک رشته‌ها حق بیمه تولیدی رشته‌های آتش‌سوزی باربری، حوادث، بدنه اتومبیل، درمان، کشتی، هواپیما، مسوولیت و اعتبار کاهش چشم‌گیری داشته و در مقابل حق بیمه تولیدی حوادث راننده (سرنشین)، شخص ثالث و مازاد، نفت و انرژی رشد داشته است. بر همین اساس سهم بیمه عمر از ۱۰٫۲۸ درصد در سال ۹۰ به ۸٫۲ درصد کاهش داشته است.
هم‌چنین میزان خسارت پرداختی به بیمه‌های غیرزندگی از ۷۶٫۲ درصد در سال ۹۰ به ۸٫۲ درصد در سال ۹۱ کاهش داشته است.

سه شنبه ۱۱ مهر   ۱۳:۳۸


منبع:عصرخودرو

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ali:

    دست گلشون درد نکنه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.