کاهش نرخ ارز با راه‌اندازی مرکز مبادلات

مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز از امروز یکشنبه به طور آزمایشی راه‌اندازی شد و از فردا به طور رسمی در سراسر کشور آغاز به کار می‌کند.

مینو کیانی راد – معاون ارزی بانک مرکزی – در خصوص آغاز به کار آزمایشی مرکز جدید مبادلات ارزی ، این اقدام جدید را که با مطالعات و بهره گیری از نظرهای کارشناسی و همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت طراحی شده است ، گامی موثردر تامین نیازهای ارزی متقاضیان و ثبات نرخ ارز دانست.
وی با حضور در مرکز مبادلات ارزی که از امروز یکشنبه به صورت آزمایشی و با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف آغاز به کار کرده است، اظهارداشت: در این مرکز باید میز اطلاع رسانی دایر و اطلاعات لازم به مراجعان داده شود تا آنها بتوانند با سهولت از مزایای این طرح جدید استفاده کنند.
معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه کمیته عملیاتی در چارچوب ضوابط تعیین شده عمل خواهد کرد، گفت : این کمیته براساس ضوابط تعیین شده و اولویت‌هایی که برای کالاها تعیین شده است ، عملیات تخصیص ارز را انجام خواهد داد.
کیانی راد با بیان اینکه ارز در مرحله نخست براساس اولویت‌ها به کالاهای گروه سه ، چهار و پنج اختصاص می یابد ، این کالاها را شامل کالاهای سرمایه ای ، واسطه ای ، مواد اولیه و اقلام ضروری بخش تولید در حوزه صنعت ، معدن و کشاورزی اعلام کرد.
وی افزو : با این سازوکار ، ارز با درصدی پائین تر از قیمت بازار در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد و این روند به طور قطع بر قیمت بازار نیز اثر گذار خواهد بود.
معاون ارزی بانک مرکزی گفت: عملیات این مرکز که در واقع بازار بین بانکی است، به طور روزانه رصد می شود و نمایندگان دستگاههای حاضر در ان باید در پایان روز کاری گزارش کار ارائه کنند تا با بررسی آنها روند فروش ارز به متقاضیان با شرایط آسان تری انجام شود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.