کاهش نرخ سود بانکی فعلا منتفی است

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: در حالیکه تصور بر این بود اولین جلسه شورای پول و اعتبار به تصمیم‌گیری دربارهٔ نرخ سود بانکی اختصاص داده شود باخبر شدیم تصمیمی دربارهٔ تغییر نرخ سود فعلا گرفته نشده است.

به گزارش تسنیم، اولین جلسه شورای پول و اعتبار در سال ۹۳ بعدازظهر سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه با حضور اکثر اعضا برگزار شد، آنطور که از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد طی روزهای قبل بر می‌آمد تصور بر این بود که اعضا در این جلسه به بررسی نرخ سود بانکی بپردازند.

کسب اطلاع از اعضای جلسه حکایت از آن دارد که هیچ‌گونه تصمیم‌گیری برای نرخ سود بانکی در اولین جلسه شورای پول و اعتبار انجام نشد و اعضا فقط به بررسی کلیات مباحث بانکی پرداختند.

افزایش نرخ سود بانکی از زمستان ۹۲ سبب شد حجم عظیمی از نقدینگی به سمت بانک‌ها هدایت شده و به دنبال آن بازار سهام دچار تنزل شود، وضعیت شاخص بورس طی هفته‌های اخیر سبب شد تا وزیر اقتصاد که پیش از این افزایش نرخ سود بانکی را انکار می‌کرد شخصا وارد عمل شده و تاکید کند که به طور حتم نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و کاهش می‌یابد. البته رئیس کل بانک مرکزی نیز با تایید افزایش نرخ سود بانکی گفته است بحث نرخ سود بانکی و تغییر آن در بانک مرکزی مطرح است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.