کاهش وزن با عسل

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

عسل، مناسب‌ترین شیرینی برای اشخاص چاق، حاوی اضافه‌وزن و حتی در حال رژیم است؛ البته iبه شرطی که بیشتر از یک قاشق غذاخوری در روز مصرف نشود.

عسل

متخصصان تغذیه می‌گویند: عسل طبیعی از جمله مغذی‌ترین محصولاتی است که سرشار از منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و بعضی ویتامین‌ها مانند انواع ویتامین‌های گروه B است و iبه همین سبب مصرف روزانه آن همیشه پیشنهاد می‌شود.

در این بین، گروهی از اشخاص iبه سبب ترس از بروز اضافه‌وزن سراغ عسل نمی‌روند اما این یک باور نادرست است چرا که پژوهش‌های اخیر متخصصان نروژی نشان می‌دهد عسل، مناسب‌ترین شیرینی برای اشخاص چاق و حاوی اضافه‌وزن و حتی در حال رژیم است؛ البته iبه شرطی که بیشتر از یک قاشق غذاخوری در روز مصرف نشود.

از طرفی مصرف مداوم و iبه اندازه عسل طبیعی iبه از بین بردن چربی‌های بدن iبه ویژه چربی‌های اطراف قلب بسیار کمک می‌کند و iبه همین سبب در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز مۆثر است.
مصرف مداوم و iبه اندازه عسل طبیعی iبه از بین بردن چربی‌های بدن iبه ویژه چربی‌های اطراف قلب بسیار کمک می‌کند و iبه همین سبب در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز مۆثر است

علاوه بر این، عسل iبه سبب کالری بسیار کمی که دارد، از جمله موادغذایی شیرین محسوب می‌شود که مصرف روزانه آن برای اشخاص چاق مشکل‌ساز نمی باش؛ حتی درمانگران طب سنتی هندوستان iبه اشخاص مبتلا iبه اضافه وزن پیشنهاد می‌کنند، برای کاهش وزن هفته‌ای ۳ تا ۴ بار، شربت عسل و دارچین بخورند.

برای تهیه این شربت کافی است، یک فنجان آب‌جوش را با ۲ قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین ترکیب نموده، پیش از مصرف صبحانه میل نمایند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

ممتازنیوز – خواص خوراکیها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.