کاهش ۲۰ درصدی هزینه ها با پزشک خانواده

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، محمود شبستری صبح شنبه در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده استان با اشاره به افزایش ۱۸ ساله میانگین عمر ایرانیان طی ۳۳ سال اخیر اظهار داشت: این میزان در ایران ۷۴ و در کشورهای اجرا کننده طرح پزشک خانواده ۸۵ سال است.
وی ضمن مقایسه بودجه اختصاص یافته به وزارت بهداشت در ایران و کشورهای توسعه یافته گفت: این وزارتخانه در ایران به لحاظ میزان اعتبارات تخصیصی در رتبه پانزدهم وزارتخانه ها و در کشورهای مذکور در رتبه سوم قرار دارد.
شبستری تصریح کرد: اجرای این طرح اقدامی عملی برای اصلاح نظام سلامت در کشور و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری محسوب می شود.
وی با بیان اینکه حاشیه شهرهای بزرگ کمترین میزان برخورداری از نظام سلامت دارند، گفت: طرح پزشک خانواده باعث ارتقا سلامت در حاشیه شهرهای بزرگ می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پزشک خانواده و نظام ارجاع را راه حل مناسبی برای حل مشکل سلامت شهرهای بزرگ دانست و بیان داشت: این طرح پاسخ به نیاز و سئوالات مردم است و حق مردم داشتن یک جامعه سالم است.
شبستری در خصوص مزیت های طرح پزشک خانواده تصریح کرد: با تیم سلامتی که در طرح پزشک خانواده تشکیل می شود، امکان دسترسی همه مردم به مراکز سلامت در جهت سلامت محوری فراهم می شود.
وی ادامه داد: با استفاده از سیستم ارجاع هزینه های گزاف و زیرمیزی ها حذف می شود و مردم می توانند به همه مراکز و پایگاه های درمانی و سلامت دسترسی به داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: برای اجرایی شدن بهتر برنامه پزشک خانواده باید تعرفه‌ها اصلاح شود و از سوی دیگر بودجه‌های حوزه سلامت نیز باید افزایش پیدا کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.