کاهش ۹میلیون لیتری مصرف بنزین در مهر

با کاهش ۹میلیون لیتری مصرف بنزین در مهرماه نسبت به یک ماه گذشته دیگر نیازی به استفاده از بنزین مجتمع های پتروشیمی نیست، زیرا حجم تولید بنزین پالایشگاه های داخلی کفاف مصرف کنونی بنزین را می دهد.

براساس آخرین آمار مصرف بنزین که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منتشر کرده است در آخرین روزهای مهرماه مصرف این حامل انرژی به طور میانگین به ۶۱ میلیون لیتر رسید که نسبت به یک ماه گذشته با کاهش ۹ میلیون لیتری روبه‌رو بوده است.
این گزارش حاکی است در شهریورماه گذشته به دلیل افزایش مصرف بنزین نسبت به حجم بنزین تولیدی در داخل کشور شرکت ملی پالایش و پخش دست به دامان شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد تا همانند گذشته بتواند از بنزین تولیدی برخی از مجتمع های این شرکت برای اکتان افزایی استفاده کند.
بنزین سوپر یکی از محصولاتی است که برخی از مجتمع های پتروشیمی تولید می کنند و این بنزین به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود، اما از شهریور ماه گذشته روزانه بیش از ۸ میلیون لیتر از این بنزین در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش قرار می گرفت تا این شرکت بتواند جبران مافات کرده و این بنزین را که از مرغوب ترین نوع بنزین نیز محسوب می شود برای مصرف داخلی استفاده کند.
این گزارش حاکی است هم اکنون به نظر می رسد با کاهش مصرف بنزین در روزهای فصل پائیز و زمستان دیگر احتیاجی به بنزین تولیدی پتروشیمی ها نیست، زیرا هم اکنون میزان مصرف بنزین در داخل کشور پائین‌تر از تولید در مجتمع های پالایشی است.
بر اساس این گزارش پالایشگاه های کشور توان تولید روزانه بیش از ۶۵ میلیون لیتر بنزین را دارند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.