کتاب، پوشاک و آب‌نبات‌های رنگی

بسته‌های اهدایی انجمن نویسندگان به کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله

کودکان  > رسانه– کیاوش راد: اول اولش ماجرا دوستانه شکل گرفت و ۱۵۰ هزارتومان جمع شد، اما کسی نمی‌دانست با این مبلغ کم چه کار می‌شود کرد.

کم‌کم به دوستان بیش‌تری پیامک زدند و خبر دادند که قرار است برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی یک قدم کوچک بردارند. همین کافی بود که کمک‌های بیش‌تری برسد. انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به تمام اعضایش پیامک زد و ای‌میل فرستاد که می‌توانند کمک‌هایشان را به دفتر انجمن برسانند.

ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه‌ی صبح شنبه گروهی از نویسندگان و دانشجویان با هم به بازار رفتند. تا ساعت چهار بعدازظهر ۱۵۰ هزار تومان تبدیل به دو میلیون تومان پول شده بود و همین شد که نویسنده‌ها توانستند برای بچه های آسیب‌دیده‌، شلوار، بلوز، لباس زیر، لوازم بهداشتی، اسباب بازی و خوراکی‌های شیرین بخرند.

وارد دفتر انجمن که می‌شوم همه جا را پر از کیسه‌های لباس و بسته‌های اهدایی می‌بینم. عده‌ای از خانم‌ها فرش پهن کرده‌اند، نشسته‌اند و دارند لباس گرم و خوراکی برای بچه ها بسته‌بندی می‌کنند. شب‌های آذربایجان سرد است و لباس بچه‌های زلزله‌زده کافی نیست. از یکی از افرادی که دارد شلوارهای مشکی را بسته‌بندی می‌کند می‌پرسم چرا اسباب‌بازی خریدید؟ می‌گوید چون روحیه‌ی بچه‌ها الآن خیلی خوب نیست. و شاید فرستادن این بسته‌های کوچک آن‌ها را دلگرم کند.

یکی دیگر از افراد فعال در این طرح می‌گوید: «از مغازه‌ی اسباب‌بازی فروشی سیصد هزار تومان خرید کردیم و جالب این‌جاست که مغازه‌دار وقتی قصد ما را فهمید خودش هم ۵۵۰ هزار تومان اسباب‌بازی به بچه‌های این حادثه هدیه داد. در مغازه‌های دیگر هم خیلی از فروشنده‌ها به ما کمک کردند و طوری شد که ما در کنار سه میلیون خریدی که کردیم یک میلیون تومان هدیه دریافت کردیم. در این طرح حضور و فعالیت دانشجوها واقعاً مثال‌زدنی بود، چه در مرحله‌ی خرید و چه در مرحله‌ی بسته‌بندی هدیه‌های انجمن.»

محسن هجری، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اما کمک‌های این انجمن را محدود به خرید لوازم اولیه نمی‌داند و از طرح دیگر انجمن؛ یعنی اهدای کتاب‌های نویسندگان عضو انجمن برای بچه‌های آن حادثه خبر داد. همچنین قرار است تعدادی از نویسندگان به این منطقه بروند تا مثل زلزله‌ی بم در کنار بچه ها باشند و برایشان شعر و قصه بخوانند.

دبیر انجمن هم‌چنین می گوید:«برای خریدن این وسایل خیلی از نویسنده ها مشارکت داشتند، اما خیلی از مردم عادی هم در کنار ما بودند و به ما و دوستان نویسنده اعتماد کردند و کمک‌های نقدی‌شان را در اختیارمان قرار دادند.»

وقتی از دفتر انجمن بیرون می‌آیم خوشحالم. دلگرم شده ام که به زودی بسته‌هایی رنگی برای بچه‌های غمگین آذربایجان فرستاده می‌شود. دلم می خواهد زودتر باخبر شوند که آب‌نبات‌های بزرگ رنگی در راه‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.