کتاب آشنایی با ویندوز فون ۷ (Windows Phone 7)

ویندوز فون ۷ نام سیستم عامل موبایلی است . این سیستم عامل توسط مایکروسافت ساخته شده است . در این کتاب شما به طور کامل با سیستم عامل ویندوز ۷ آشنا شده و کلیه تنظیمات و اطلاعات لازم در مورد این سیستم عامل را بصورت کامل در این کتاب مطالعه خواهید نمود . البته این نکته حائز اهمیت است که شرکت مایکروسافت پس از سال‌ها تلاش موفق شد در سال ۲۰۱۰ این سیستم عامل را منتشر نماید و وارد بازار سیستم‌عامل‌های موبایل شود .

در طول ترجمه این کتاب،به دلایل شخصی،آقای مهرداد ترابی،مدرس زبان در جهاد دانشگاهی اصفهان،به کمک بنده آمدند و بنده را در امر ترجمه این کتاب یاری فرمودند که کمال تشکر را از ایشان داریم.پس با کتابی در خدمت شما عزیزان هستیم که برای اولین بار توسط ۲ نفر ترجمه شده است که البته متود ترجمه ها با هم مطابقت داده شده اند.

ویندوز فون که یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها بین کاربران است،یکی از جذاب ترین آن ها نیز به شمار می آید.رابط کاربری Metro ، خانه های کاشی مانند و همه وهمه دست به دست هم داده اند تا یکی از زیبا ترین و راحت ترین سیستم عامل های موبایل به وجود بیاید.

 ترجمه کتاب توسط  آقای محمدرضا رشیدی  و طراحی جلد توسط خانم ویدا غلامی صورت گرفته است که نهایت تشکر و قدردانی را از این دوستان داریم .

حتما اگر از یک گوشی ویندوز فون استفاده می کنید، این کتاب را مطالعه بفرمایید.

مقدمه کتاب

بعد از سال ها تلاش برای ساختن سیستم عاملی برای کاربران اسمارت فون ها،مایکروسافت با Windows Phone خود در سال ۲۰۱۰ دوباره به عرصه بازار وارد شد.این اقدام بزرگ سبب شد در اوایل گوشی های HTC،Samsung و LG از این سیستم عامل استفاده کنند،اما اکنون این سیستم عامل را بر روی گوشی های نوکیا نیز مشاهده می کنیم.

این سیستم عامل که به رابط کاربری Metro مجهز شده است،چیدمان متفاوتی از آیکون ها و منو را ارائه می دهد و بسیاری از پردازش های اسمارت فون ها را سریع،آسان و راضی کننده می کند.

نکته اول : ویندوز فون،Windows Mobile نیست.

این سیستم عامل در ابتدا در سال ۲۰۰۰ برای PDA ها به عنوان Pocket PC ارائه شد ( به آن Windows Mobile Classic نیز می گفتند). در ضمن،اسم Windows Moible با ارائه اسمارت فون ها در سال ۲۰۰۳ مطرح شد و برای دفعات متعدد برای استفاده کاربران بیرون  داده شد،که همه آن اسمارت فون ها یا از کیبورد و یا از رابط کاربری قلم نوری بهره می بردند و بسیار از سیستم عامل های ویندوز دسکتاپ عقب تر بودند.

ماخذ: گویا آی تی gooyait.com

مطالب مرتبط

  • فروشگاه ویندوز فون در ۱۴ ماه، ۵۰هزار برنامه منتشر نموده
  • گزارشی از کنفرانس مایکروسافت در سی‌ای‌اس ۲۰۱۱
  • با WeatherStats از آب و هوای هر شهری در ویندوز فون خود باخبر شوید
  • سهم ۷۹ درصدی مایکروسافت از بازار جهانی ۳۰ میلیارد دلاری سیستم عامل
  • شرکت Apple با Mac و شرکت Microsoft با PC به جنگ هم می‌روند. برنده واقعی این رویارویی کیست؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.