کتاب “زیبا شناسی منظر شهر ” به فارسی ترجمه شد

۳۰ آبان ،

کتاب “زیبا شناسی منظر شهر ” به همت دکتر فرح حبیب عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به فارسی ترجمه و توسط انتشار یافتنات جاوید به چاپ رسید.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، کتاب “زیبا شناسی منظر شهر ” به تالیف یوشی نوبا آشی هارا ، در ۵ فصل تدوین شده است که در فصل اول قلمرو های فضای معماری تشریح شده و در فصل دوم به ترکیب بندی منظر شهر پرداخته شده است.

بر اساس این گزارش تفسیری ، تأکید این کتاب بر جایگاه انسان و ارزشهای انسانی در مناظر شهری است. منظر شهر از رابطه بین انسان و فرهنگ او در محیط طبیعی ویژه و مشخصی متولد می گردد و شکل می گیرد. منظر شهر بیانیه جوامع محلی از ادراکات و تصورات فضایی و نگرش آنان نسبت به دنیا و ماهیت وجودیشان است.

در فصل سوم این کتاب نمای خارجی و عناصر آن در قالب مقاطع اولیه و ثانویه بررسی شده و در فصل چهارم به جلوه های فضاهای بیاد ماندنی پرداخته شده و عنوان می گردد که تغییر در جوهره اساسی منظر شهر به همان اندازه دشوار است. در فصل پنجم “زیبا شناسی منظر شهر ” به منظر شهرها در دنیا پرداخته شده است./ح

    


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.