کتاب شب با شادی در آسمان

برنامه کتاب شب از شنبه ۲۵ شهریور، به روایت رمان “شادی در آسمان” اثر مارشال فردینان رامو – نویسنده‌ی فرانسوی‌زبان سوییسی می‌پردازد.

به گزارشممتازنیوز، محسن حکیم معانی سردبیر کتاب شب، ضمن اعلام پخش رمان شادی در آسمان از شبکه رادیویی تهران اظهار داشت: برنامه کتاب شب با رمان “شادی در آسمان” اثر مارشال فردینان رامو – نویسنده‌ی فرانسوی‌زبان سوییسی – با ترجمه‌ی پیروز سیار از شنبه ۲۵ شهریور به مدت یک هفته ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه رادیویی تهران موج اف.‌ام ردیف ۹۴ روایت می‌شود. این نویسنده‌ی سوییسی مهم‌ترین نویسنده‌ی ادبیات فرانسوی‌زبان این کشور است که در سال ۱۸۷۸ در لوزان سوییس متولد شد و در سال ۱۹۴۷ درگذشت.
سردبیر کتاب شب در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کتاب‌های این نویسنده مایه‌های معنوی دارد و از بسیاری از آثار او اقتباس سینمایی شده است. رمان شادی در آسمان رامو، کتابی است درباره‌ی تخیل معاد جسمانی که در روستایی اتفاق می‌افتد اهالی یکی از دهکده‌های سویس، از گور برمی‌خیزند و به خانه‌های خود که از نو ساخته شده‌اند، باز می‌گردند. کور بینا می‌شود، معلول راه می‌رود، ظلم و پول و جنایت دیگر وجود ندارد، بلکه خوشبختی و صلح حکمفرما است.
محمود احمدی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، احسان پویا کار‌شناس و منتقد، معصومه خادم‌نیا محمدرضا گودرزی و مریم نیک‌رو نویسنده، شنوندگان رادیو تهران را همراهی می‌کنند.
مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره ۶-۳۰۰۰۰۹۵۵ یا با مراجعه به آدرس الکترونیکی radiotehran@irib. ir می‌توانند رمان‌های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.