کتاب ۱۳ هزار واژه اصیل کاشانی آماده چاپ شد

به گزارش ایرنا، ˈسید مهدی صدریˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این کتاب ارزشمند که نمادی از فرهنگ غنی کاشان در ادبیات فارسی است در مدت ۱۰ سال گردآوری شده است.

این نویسنده خوش ذوق علت تاخیر در چاپ این کتاب یک هزار صفحه ای را ناتوانی در پرداخت هزینه چاپ آن عنوان کرد.

وی گفت: گرچه دستور سفارش این اثر فرهنگی توسط ˈمحلوجیˈ نماینده سابق مردم شهرستان های کاشان وآران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی صادر داده شده بود اما به علت اختلاف نظری که در چگونگی چاپ آن وجود داشت، این اقدام انجام نشد.

سید مهدی صدری در سال ۱۳۲۴ در یک خانواده فرهنگی دیده به جهان گشود و نخستین اثر خود را با عنوان ˈحساب جمل در دانش و فرهنگ فارسیˈ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رشته تحریر در آورد.

وی از سال ۱۳۷۱ به طور رسمی کار نویسندگی را دنبال کرد و تاکنون بیش از ده کتاب نفیس و ده ها مقاله نگاشته وبه عنوان یکی از نویسندگان برتر ایرانی در سال ۷۱ از سوی یونسکو به کشور ازبکستان اعزام شد.

کتاب ˈجمل در شعر فارسیˈ این نویسنده کاشانی نیز در سال ۱۳۷۹ به عنوان کتاب برگزیده سال در رشته تاریخ و ادبیات به جامعه ادبی کشور معرفی شد.

ˈهفت دیوان محتشم کاشانیˈ ، ˈکلیات دیوان نجیب کاشانیˈ ، ˈکلیات کلیم کاشانیˈ ، ˈمجموعه مقالات مصطفویˈ و تصحیح کتاب قدیمی ˈتحفه الدستورˈ از جمله آثار این نویسنده کاشانی است که با همکاری مرحوم نوائی ، دکتر دادبه و لطف الهه کاشانی و توسط ناشران چاپ شده اند.

۵۶۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.