کدام برند ورزشی فروش بیشتری داشت؟

۱۵اردیبهشت،

برند آدیداس همچنان می‌تازد.

 آدیداس- دومین برند برتر ورزشی جهان پس از نایک- روز جمعه گزارش میزان فروش خود را منتشر کرد. طبق گزارش، فروش سه ماهانه این برند تولیدکننده استثنایی و بیش از انتظار کارشناسان بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرآنلاین،سود خالص آدیداس در سه ماهۀ اول سال ۲۰۲۲ با افزایش ۶% نزدیک به ۳۰۸ میلیون یورو بوده است.

آدیداس، تولیدکنندۀ لوازم بایرن مونیخ و بعضی دیگر از تیم‌های ورزشی توانسته است بیش از هر زمان دیگری تولیدات خود اعم از کفش و لوازم ورزشی را به بالاترین قیمت به فروش برساند. سود ناشی از اختلاف قیمت خرید و فروش حتی رقم ۵۰٫۱% را نشان می‌دهد، رقمی که اعلام آن، سبب افزایش حجم معاملات در بازار سهام شد. روز پنجشنبه، ارزش بورس این مارک معروف ۸۴ یورو تبادل شد که بالاترین رقم از سال ۱۹۹۵( تاریخ ورود آدیداس به بازار بورس) بوده است.
حجم تبادلات آدیداس، در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۴٫۹ میلیارد یورو بود(در حالیکه حجم تبادلات نایک، اولین برند جهانی، ۱۷٫۸ میلیارد یورو بود)
این برند معروف سبب موفقیت و افزایش سود سه ماهۀ اول را افزایش کیفیت و متعاقباً افزایش قیمت اعلام کرده است. رشد سریع شبکۀ توزیع در کشورهای نوظهور نیز در افزایش سود، سهیم بوده است.
بعد از یک دورۀ طلایی افزایش فروش متعاقب بازی‌های المپیک لندن و جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۱۲، حجم معاملات آدیداس با در نظر گرفتن تأثیرات تبادل نرخ ارز و همچنین بحران مالی در بازارهای اروپایی ثابت مانده است.

گفتنی است فروش آدیداس در اروپای غربی از کاهش ۶ درصدی برخوردار بوده اما افزایش فروش ۶ درصدی در چین و ۱۲ درصدی در آمریکای لاتین این کاهش فروش در اروپا را جبران کرده است. در آمریکای شمالی نیز آدیداس توانسته فروش خود را ۳% افزایش دهد. در این کشورها تقاضا برای محصولات آدیداس بالاست و سبب افزایش فروش آن(۰٫۹+%) نیز همین امر بوده است.
اما باید به این مسئله نیز توجه کرد که بالا رفتن تقاضا برای لوازم گلف نیز از دیگر دلایل افزایش فروش این برند ورزشی بوده است. مارک معروف لوازم گلف به نام “تیلور” به میزان ۱۳% افزایش فروش داشته است. مارک تیلور که در اختیار یک گروه آلمانی است، رشد بالایی در میزان فروش به خصوص در کشورهای نوظهور داشته است. اما کاهش ۱۴ درصدی در فروش برند ریبوک همچنان نگران‌کننده است.

از آنجایی که اولین محصولات برند آدیداس در رنگ‌های جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شده است، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند روند فروش محصولات این برند آلمانی در ماههای آینده همچنان ادامه داشته باشد.
آدیداس در مقایسه با رقیب خود پوما- که ۸۰% سهم آن در اختیار گروه فرانسوی PPR است- بسیار قدرتمندتر ظاهر شد. ماه قبل پوما از کاهش ۲٫۳ درصدی در فروش محصولات خود در سه ماهۀ اول سال جاری خبر داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.