کدام خودرو را از کجا بخریم؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

استقبال بالای تهرانی‌ها از ایجاد مراکز خرید‌و‌ فروش خودرو

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران با بیان اینکه مرکز خرید‌و‌ فروش خودرو آیت‌الله سعیدی تنها برای پراید است گفت: ایجاد مراکز خرید‌و‌فروش خودرو در شهر تهران و تفکیک آن‌ها برحسب نوع خودرو در پایان هفته و انجام اموری همچون معاینه فنی، قولنامه و به طور کلی کارشناسی خودروها که در این ۵ مرکز انجام می‌شود

خبراقتصادی:مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران با بیان اینکه مرکز خرید‌و‌فروش خودرو آیت‌الله سعیدی تنها برای پراید است ایجاد مراکز خرید‌و‌فروش خودرو در شهر تهران و تفکیک آن‌ها برحسب نوع خودرو در پایان هفته و انجام اموری همچون معاینه فنی، قولنامه و به طور کلی کارشناسی خودروها که در این ۵ مرکز انجام می‌شود، سبب استقبال بالای تهرانی‌ها از این مراکز شده است.

ایجاد مراکز خرید‌و‌فروش خودرو در شهر تهران و تفکیک آن‌ها برحسب نوع خودرو در پایان هفته و انجام اموری همچون معاینه فنی، قولنامه و به طور کلی کارشناسی خودروها که در این ۵ مرکز انجام می‌شود، سبب استقبال بالای تهرانی‌ها از این مراکز شده است.

استقبال ۸ هزار نفری از مرکز خودرو چیتگر

رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از استقبال ۷ تا ۸ هزار نفری در هر هفته از مرکز خرید‌و‌فروش خودرو چیتگر می‌گوید و تصریح می‌کند: با گذشت چند ماه از راه‌اندازی مراکز تازه خرید‌و‌فروش خودرو، شاهد استقبال بالای شهروندان بوده‌ایم به گونه‌ای که هر هفته ۶ هزار دستگاه خودرو وارد این مرکز می‌شوند. وی ادامه می‌دهد: هر هفته به طور تقریبی هزار دستگاه خودرو در مرکز چیتگر توسط کارشناسان مورد ارزیابی و کارشناسی قرار می‌گیرند.

این مرکز با ۱۶ هکتار بزرگترین مرکز خرید‌و‌فروش خودرو شهر تهران به حساب می‌آید و یکی از دلایل استقبال شهروندان وسعت و فضای بالای این مرکز است. وی یکی دیگر از دلایل حضور مردم در این مرکز را اختصاصی نبودن این مرکز به خودروی خاصی خوانده، خاطر‌نشان می‌کند: در مراکز دیگر تنها خودروهای خاصی مورد معامله قرار می‌گیرند، اما مرکز چیتگر و خاوران مراکزی می باشند که هر نوع دستگاه خودرویی می‌تواند به این مراکز ورود پیدا کند. این مرکز بالاترین بازدید‌کننده را داراست، به طوری که ۱۰ درصد قولنامه‌ها در مرکز خرید‌و‌فروش چیتگر انجام می‌شود. به سبب ورود تمامی خودروها به این مرکز شهروندان می‌توانند با هر هزینه و سلیقه‌ای خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.

عدم ازدحام خودروها در مرکز شهید رجایی

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مرکز شهید رجایی در منطقه ۲۰ واقع شده است، ادامه می‌دهد: اختصاصی کردن این مرکز به خودرو وانت سبب ارزیابی بهتر کارشناسان نیز شده است. این درحالی است که همچون مراکز دیگر در این مرکز نیز کلیه خدمات‌دهی اعم از قولنامه، معاینه فنی، کارشناسی خودرو و… انجام می‌گیرد.

در حال حاضر بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو در روزهای جمعه به این مرکز مراجعه می‌کنند. وی با اشاره به اینکه مرکز شهید رجایی با مساحتی بالغ بر یک هکتار پذیرای شهروندان است، خاطر‌نشان می‌کند: این مرکز از ۱۱ هزار متر‌مربع فضا برخوردار است که هر هفته از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۸ آماده خدمات‌دهی به مردم است. به سبب تخصیص این مرکز به خودرو وانت، حالا شهروندان می‌توانند با هر هزینه و سلیقه‌ای خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مرکز خرید‌و‌فروش خودرو آیت‌الله سعیدی تنها برای پراید در نظر گرفته شده است، می‌افزاید: خریداران می‌توانند خودرو پراید مورد نظر خود را در این مرکز با هر مدل و رنگی تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار ورود خودروها به مرکز خرید‌و‌فروش خودرو آیت‌الله سعیدی به سبب تفکیک و اختصاصی کردن خودروی پراید کاهش پیدا کرده است، می‌گوید: به همین منظور هر هفته ۸۰۰ دستگاه خودرو در این مرکز کارشناسی می‌شوند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه این مرکز در منطقه ۱۹ واقع شده است، اضافه می‌کند: مرکز آیت‌الله سعیدی با مساحتی حدود ۳۸ هزار مترمربع، یکی از مراکز خرید‌و‌فروش خودرو دست دوم شهر تهران است.

 

مرتفع کردن مشکلات شرق تهران با افتتاح مرکز شهید دوران

قدیمی با اشاره به اینکه مرکز خرید‌و‌فروش خودرو شهیددوران چندی پیش به بهره‌برداری رسید، می‌افزاید: این مرکز با مساحت ۲/۵ هکتار بعد از افسریه-بزرگراه شهید دوران جنب پمپ‌گاز واقع شده است. همچنین انتقال مرکز حکیمیه به شهید دوران علاوه بر حذف بار ترافیکی این محدوده، مشکلات منطقه را مرتفع کرده است.

بهره‌برداری از مرکز خاوران با هدف توسعه مراکز خرید‌و‌فروش خودرو

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مرکز چیتگر بعد از مرکز خرید‌و‌فروش خودرو خاوران از بیشترین مساحت برخوردار است، تصریح ‌می‌کند: مرکز خاوران نزدیک به ۷ هکتار است که تنها ۴ هکتار این مرکز برای خرید‌و‌فروش خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.