کدام گوشی هوشمند و تبلت سریع ترین پردازشگر را دارد؟

امروزه دیگر هر گوشی هوشمند و یا تبلتی دارای یک پردازشگر دو هسته ای و یا ۴ هسته ای میباشد که حداقل فرکانس ۱ گیگاهرتز را دارا است. در این مطلب قصد داریم دستگاه هایی را که سریع ترین پردازنده ها را دارند به شما معرفی کنیم. البته ممکن است پردازشگر هایی که امروزه سریع شناخته میشود چند روز دیگر جزو قطعات کند محسوب بشوند. در اندازه گیری سرعت یک پردازشگر فاکتور های زیادی از جمله تعداد هسته و فرکانس تاثیر گذار میباشند. ما به دنبال پردازشگر هایی هستیم که بیشترین تعداد هسته را در کنار فرکانس بالا دارا هستند. البته به یاد داشته باشید مشخصات یک محصول بر روی کاغذ مشخص کننده سرعت اصلی یک دستگاه نیستند. مثال های زیادی وجود دارند که تبلت ها و گوشی های هوشمند با مشخصات پایین تر نسبت به سایرین عملکرد بهتری را دارند.

۱- ASUS Transformer Pad Infinity 700

با پیش زمینه های قبلی که در اختیار شما قرار دادیم سریع ترین دستگاه هوشمند را به شما معرفی میکنیم. البته این بار دیگر جایگاهی برای گوشی های هوشمند وجود ندارد و رتبه اول به تبلت ASUS Transformer Pad Infinity 700 اختصاص داده شده است. این تبلت از پردازشگر Tegra 3 با چهار هسته استفاده میکند ولی قضیه به همین جا ختم نمیشود زیرا فرکانس پردازشگر این دستگاه نیز ۱٫۶ گیگاهرتز میباشد که باعث شده است این دستگاه سرعت بی نظیری را دارا باشد.

۲- HTC One X و LG Optimus 4X HD

جایگاه دوم به طور مشترک در اختیار HTC One X و LG Optimus 4X HD قرار دارد. هر دوی این گوشی های هوشمند دارای پردازشگر ۴ هسته ای Tegra 3 میباشند که بر روی فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز کلاک شده است. در واقع باید این محصولات را گوشی های هوشمند دارای سریع ترین پردازشگر ها بنامیم.

۳-  Samsung Galaxy S III

در رتبه سوم ما Galaxy S III قرار دارد که تا به امروز برترین محصول شرکت سامسونگ به حساب می آید. این گوشی هوشمند نیز دارای پردازشگر ۴ هسته ای میباشد ولی تفاوت آن با دیگر رقبا چیپست Exynos به کار رفته در آن است. این گوشی با سخت افزار خوب سرعت مناسبی را دارا میباشد ولی به اندازه ای کافی نیست که آن را در رتبه اول ما قرار دهد. البته گوشی Meizu MX نیز از این چیپ استفاده میکند که بر روی کاغذ میتواند برتری مشابه با این دستگاه را به دست آورد.

منبع : PhoneArena

مطالب مرتبط

  • اولین تصویر از قالب پردازنده ی گوشی iPhone 5 و نتایج تست ها و بنچ مارک های تخصصی
  • اینتل در نشست IDF در مورد نسل بعدی پردازنده‌های Atom اطلاعات بیشتری ارائه کرد
  • ۱۸ ابزار شبکه برای اندروید
  • پوشش خبری نمایشگاه محصولات الکترونیکی IFA 2012 در گویا آی تی: فهرست اخبار و محصولات
  • IFA: رونمایی رسمی فبلت جدید سامسونگ، Galaxy Note 2 در نمایشگاه IFA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.