کرایف: رونالدو و مسی تفاوت های زیادی دارند

۰۳م آذر ،

 با توجه به نزدیک شدن زمان اعلام برترین بازیکنان سال ، کرایف با انتشار یافتن کتاب جدیدش با عنوان فوتبال ، فلسفه من به بیان دیدگاههایش دربارهٔ این دو بازیکن پرداخته است.

وی می گوید مسی با پاهای کوچکش کارهای فوق العاده ای می کند و بهترین جایی که می توان از وی استفاده کرد در خط حمله است. کرایف می گوید زمان حمله فضا بسیار محدود می شود و بازیکنان باکیفیت و کوچک اندام مانند مسی و روماریو می توانند بسیار کارساز باشند. با این حال رونالدو ویژگیهای بازر متفاوتی دارد.

کرایف شصت و پنج ساله همچنین به اظهار نظر دربارهٔ دستاوردهای فوق العاده بارسلونا طی سالهای اخیر می پردازد. وی می گوید نکته مهمی که دربارهٔ بارسا وجود دارد این است که همه بازیکنان این تیم با کیفیت می باشند. داوید ویا، کریستین تلو و یا پدرو رودریگوئز همگی خوبند و این عامل دستاوردهای فوق العاده آبی و اناری پوشان است.

وی می گوید سبب اینکه بارسلونا زیاد گل می زند این است که همه نقش خود را بازی می کنند و اصلا مهم نیست چه کسی گل می زند. اینجاست که ملاحظه می شود تقریبا همه گلزنی می کنند.

به گزارش سایت گل، یوهان کرایف همچنین به مربیانی نظیر ژوزه مورینیو و آرسن ونگر که سابقه درخشانی در زمان بازیگری ندارند به طور غیرمستقیم حمله کرد و گفت برای اینکه یک مربی خوب باشید باید یک بازیکن خوب بود. مربیان خوب بسیاری از تجربیات را از جمله نحوه پرس و نیز کار تیمی در زمین را در دوران بازیگری می آموزند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.