کرباسچی: در سال ۸۴ اگر همه روی کروبی متمرکز می‌شدند اتفاق احمدی‌نژاد نمی‌افتاد

۳۰اردیبهشت،

غلامحسین کرباسچی در گفت وگو یا خبرگزاری خبرآنلاین دربارهٔ احتمال ایجاد دو قطبی اشرافیت – مستضعفین در مقابل آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایده‌های سیاسی در جامعه همیشه وجود دارند. شاید الآن با وجود آنکه کل اتحاد جماهیر شوروری سقوط کرده است حزب توده در جامعه ما طرفدار داشته باشد و یا به ایده‌های آن معتقد باشند. هیچ ایده‌‌ای را نه می توان با زندان و حذف و اعدام از بین برد و نه با سرکوب تبلیغاتی. ایده‌ها وجود دارند. اما اینکه این ایده‌ها در جامعه چقدر طرفدار دارد در خود انتخابات مشخص می‌شود.

وی علت شکست اصلاح‌طلبان در سال ۸۴  را بیش از آنکه به سبب فضای تقابلی باشد به سبب اشکالی در جبهه اصلاحات دانست و افزود: در دور اول انتخابات سال ۸۴ کل رایی که به جناح اصولگرا داده شده است با جناح اصلاح‌طلب قابل مقایسه نیست. اگر این‌ها یک کاندیدا داشتند اتفاق احمدی‌نژاد در کشورمان رخ نمی‌داد. حالا نمی خواهم تعبیر بد بکنم و فقط می‌گویم اتفاق. بنابراین در آن دوره ما اشتباه کردیم. آقای کروبی، آقای معین و آقای مهرعلیزاده آمدند و در مقابل آقای هاشمی نامزد شدند و شاید اگر به طور مثال همه در آن دوره روی آقای کروبی متمرکز می‌شدند وضع اینگونه نمی‌شد.

کرباسچی دربارهٔ سبب حضور هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ هم گقت: در آن دوره هم آقای هاشمی نمی خواستند نامزد بشوند ولی وقتی دیدند که تفرقه در جبهه اصلاحات هست و در اصولگرایان نیز دو سه نفر نامزد شده بودند، برای ایشان آزار دهنده بود. آقای هاشمی گفتند که من می‌آیم بلکه شاید در پرتو شخصیت ایشان همه جناح‌های دلسوز کشور مجتمع بشوند و انتخابات یک انتخابات بهتری شود. امیدواری ما این است که در این دوره آن اتفاق نیافتد و همانطور که در جبهه اصلاحات تلاش این است که یک کاندیدا بیشتر نباشد دلسوزان دیگری هم که دراصولگراها و غیر از جبهه اصلاحات که آدم‌های مستقل می باشند این‌ها رای‌های مردم را پراکنده نکنند. اگر دو یا سه روش برای اداره کشور پیشنهاد می‌شود، مردم بیایند به همین‌ها رای بدهند.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با دبیر کل حزب کارگزاران را ایــنــجـــا بخوانید.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.