کردزنگنه: در کشور ما اعلام ورشکستگی کسرشان است/ در جلسات شورای رقابت فقط میوه و شیرینی خوردند

غلامرضا کرد زنگنه، رییس سابق سازمان خصوصی سازی در نشست کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت:«۴سال پیش، زمانی که هنوزریاست سازمان خصوصی سازی را برعهده داشتم درهمایشی در تبریز این نکته را مورد تاکید قرار دادم که بخش خصوصی نباید بنشیند و دست روی دست بگذارد بلکه برای دستیابی به حق وحقوق خود باید بکوشد.»

به گزارش خبرآنلاین او ادامه داد:«هدف از ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی نیزاصلاح قوانین و ساختار ونگرش دولت بود. اما متاسفانه این اهداف محقق نشد.»

کرد زنگنه گفت:« در کشور ما اعلام ورشکستگی، نوعی کسرشان تلقی می شود. درحالی که در کشوری مانند آلمان چنانچه شرکتی در حالت ورشکستگی قرار گیرد و اعلام نکند مدیر این شرکت مجرم شناخته می شود و مجازات او زندان است. شرکتی که بدهی آن به ۵۰ درصد سرمایه اش رسیده باشد، ورشکسته است.»

او در بخش دیگری از سخنانش گفت:« درمعاونت ارزیابی اصل۴۴ قانون اساسی وزارت امور اقتصاد و دارایی مفهوم بخش خصوصی در حال بازتعریف شدن است. اتاق ها نیز می توانند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.»

رییس سابق سازمان خصوصی سازی ادامه داد:«براساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است که ظرف ۳ ماه کلیه امتیازات را لغو کند و در واگذاری این امتیازات، بخش خصوصی را دراولویت قرار دهد.»

او البته در ادامه سخنانش انتقاداتی را هم به عملکرد شورای رقابت وارد کرد وگفت:« بیش از۱۰۰ جلسه توسط شورای رقابت برگزارشده است و در این جلسات، چای و میوه خورده اند، اما یک مورد به نفع بخش خصوصی رای صادر نشده است.»

او گفت:« باید به دنبال اجرای ماده ۸ اصل ۴۴ قانون اساسی باشیم و تا زمانی که از بخش خصوصی تعریف مشخصی ارائه نشود، مشکلات برطرف نخواهد شد.»

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.