کرزای: سربازان خارجی از روستاهای افغانستان خارج بروند

۲۷م آذر ،

frontier.JPG

رئیس جمهوری افغانستان در حالی که به جنگ بر ضد تروریسم تاکید دارد، امیدوار است که نیروهای ائتلاف ناتو روستاهای این کشور را ترک کرده و تنها در پایگاه‌های‌شان بمانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پان افغانستان، حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان در کنفرانس سالانه سفیران و سرکنسول‌های کشورهای دیگر اعلام کرد، آمریکا و متحدانش برای جنگ بر ضد تروریسم به افغانستان آمده‌اند.

وی در این کنفرانس که با هدف توسعه استراتژی سیاست خارجی افغانستان برای سه سال آینده برگزار شده بود، گفت: نیروهای ائتلاف ناتو شبه نظامیان طالبان را از قدرت برکنار کرده و شبه نظامیان القاعده را با همکاری مردم افغانستان مجبور به ترک این کشور کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم افغانستان در جریان جنگ ضد ترور هر روز شاهد درگیری بوده‌اند و دنیا نباید فداکاری‌های آنها را نادیده بگیرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که جنگ باید در مناطقی که تروریست‌ها در آنجا می باشند و تامین مالی می‌شوند، صورت بگیرد.

رئیس جمهوری افغانستان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم که نیروهای ناتو روستاها، خیابان‌ها و بازارهای ما را ترک کرده و به پایگاه‌هایشان بروند و نهایتا تا پایان سال ۲۰۲۴ این کشور را ترک کنند.

حامد کرزای گفت، افغانستان خواهان ادامه روابط محکم با همسایگان خود است. ایران باید بداند که در حقیقت امضای یک توافقنامه استراتژیک با آمریکا بر مبنای نیازهای افغانستان استوار است.

وی افزود: به همان ترتیب آمریکا باید بداند که روابط میان افغانستان و ایران برای واشنگتن نیز حیاتی و سرنوشت ساز است.

حامد کرزای در جریان سفرش به واشنگتن اوایل ژانویه ۲۰۲۴ قرار است توافقنامه امنیتی دو جانبه‌ای را در خصوص گسترش صلح و ثبات در افغانستان با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش مطرح کند.

“زلمای رسول”، وزیر امور خارجه افغانستان در اظهارات شفافش گفت، این کنفرانس در خصوص موضوعات سیاست خارجی افغانستان پنج روز طول می‌کشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.