کره‌شمالی، آمریکایی بازداشت شده را دستاویز سیاسی نمی‌کند

۱۵اردیبهشت،

ap2-67.jpg

کره شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، قصد ندارد تا از آمریکایی بازداشت شده به عنوان یک دستاویز در مذاکرات با آمریکا استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی پنجشنبه “کنت بائه”، شهروند آمریکایی را که نوامبر سال قبل به پیونگ یانگ سفر کرده بود به اتهام تلاش برای براندازی نظام این کشور به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

کره شمالی در قبل از آمریکایی‌های بازداشت شده به عنوان دستاویز در معامله با آمریکا استفاده کرده است اما خبرگزاری رسمی کره شمالی گمانه زنی‌ها را درخصوص اینکه پیونگ یانگ باردیگر دست به چنین اقدامی می‌زند رد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: بعضی از رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که کره شمالی تلاش می‌کد تا از پرونده کنت بائه به عنوان یک دستاویز سیاسی به نفع خود استفاده کند. این‌ها حدس و گمان‌هایی بی‌معنی و اشتباه می باشند.

کنت بائه ۴۴ ساله در کره جنوبی به دنیا آمده اما یک شهروند آمریکایی محسوب می‌شود. محکومیت کنت بائه پس از دوماه تهدیدات کره شمالی مبنی بر راه‌اندازی جگی اتمی با کره جنوبی و آمریکا صورت گرفت.

فعالان حقوق بشر در کره جنوبی می‌گویند، احتمالا کنت بائه به سبب عکس گرفتن از کودکان قحطی زده دستگیر شده است.

یکی از مقامات آمریکایی هفته قبل اعلام کرد: واشنگتن به دنبال نماینده‌ای که بتواند آزادی کنت بائه را تضمین کند، نیست.

این مقام آمریکایی که خواست نامی از وی برده نشود اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد تا دیگر این روند تکراری حل بحران‌های کره شمالی از طریق معامله را تکرار نکند.

وزارت امور خارجه آمریکا به کره شمالی تاکید کرد تا کنت بائه را مورد عفو قرار داده و وی را فورا آزاد کند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که پرونده کنت بائه نشان می‌دهد که آمریکا سیاست خصمانه خود را تغییر نداده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: تا زمانی که این سیاست خصمانه آمریکا ادامه داشته باشد، باید به اقدامات غیرقانونی آمریکا با تحریم‌های قانونی جدی پاسخ داده شود، این نتیجه‌ای است که کره شمالی از این مساله گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.