کره جنوبی، سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه کره‌جنوبی امروز (شنبه) سفیر روسیه در سئول را در اعتراض به انتقادات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره دیدگاه رئیس جمهوری این کشور نسبت به کره شمالی احضار کرد.

کره جنوبی، سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چونگ بیونگ وون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی جورجی زینویو سفیر روسیه در سئول را احضار کرد تا درباره اظهارات ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعتراضات خود را به مسکو منتقل کند.

در جریان این دیدار، چونگ بوینگ وون «ناامیدی شدید» خود را نسبت به انتقاد از سخنان یون سوک یئول رییس جمهور کره‌جنوبی با لحنی نامحترمانه ابراز کرد و گفت: چنین اقداماتی ممکن است وضعیت روابط دوجانبه کره جنوبی و روسیه را بدتر کند.

سفیر روسیه نیز اظهار داشت که در اسرع وقت موضع دولت کره جنوبی را به کشور خود گزارش می‌کند.

کره‌جنوبی امروز شنبه موضع ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه مبنی بر اینکه سخنان یون سوک یئول در مورد کره‌ شمالی بسیار مغرضانه بوده را «بی‌ادبانه» و «ناآگاهانه» خواند.

روز چهارشنبه گذشته، یون، کره شمالی را تنها کشوری در جهان توصیف کرد که استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را مشروعیت بخشیده است.

همان روز سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سخنان رئیس جمهور کره‌جنوبی انتقاد کرد و آن را به شدت مغرضانه دانست.

وزارت خارجه کره‌جنوبی در متن بیانیه‌ای که در اختیار خبرنگاران قرار داده، عنوان کرد: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه یک کشور، مغایر با استانداردها، بی‌ادبانه، ناآگاهانه و جانبدارانه است.

در این بیانیه همچنین آمده است: چنین اظهاراتی، این واقعیت واضح و روشن که لفاظی تهدید کننده و تداوم تحریک‌های نظامی کره شمالی تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و منطقه را افزایش می‌دهد، نادیده می‌گیرد.

طبق اعلام وزارت خارجه کره‌جنوبی، این سخنان با توجه به استانداردهای کشوری که از هنجارهای بین‌المللی پیروی می‌کند، «مغالطه آمیز» است.

تنش لفظی بین روسیه و کره‌جنوبی در حالی روی می‌دهد که روابط میان پیونگ‌یانگ و مسکو به تازگی تقویت شده و واشنگتن و متحدانش، کره‌شمالی را به عرضه سلاح به روسیه برای دامن زدن به جنگ خود علیه اوکراین متهم کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است: به تازگی تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش قابل توجهی یافته است که امنیت و ثبات شمال شرق آسیا را تهدید می‌کند.

همچنین مسکو تاکید دارد: تلاش‌های آمریکا و غرب برای آنکه کره شمالی را عامل افزایش تنش‌ها معرفی کنند، ادامه همان عادت قدیمی غرب برای مقصر معرفی کردن دیگران است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.