کره شمالی: به فناوری موشک کروز دور برد رسیدیم

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، این کشور موشک کروز دور برد ارتقا یافته و یک کلاهک موشک هدایت شونده تاکتیکی را اخیرا آزمایش کرده است.

کره شمالی: به فناوری موشک کروز دور برد رسیدیم

به گزارش ممتاز نیوز، این تایید از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی در حالی صورت گرفت که کیم جونگ اون، رئیس این کشور به یک کارخانه مهمات سازی که یک سیستم پیشرفته و بزرگ تسلیحاتی تولید می‌کند، رفت.

تنش‌ها در سال ۲۰۲۲ در پی آزمایش‌های مداوم موشکی کره شمالی شدت گرفته است. این آزمایش‌ها همچنین محکومیت بین‌المللی را در پی داشته است.

شبکه خبری کره شمالی گزارش کرد، به‌ روز رسانی یک سامانه موشکی کروز دوربرد روز سه شنبه آزمایش شد و آزمایش دیگری برای تایید قدرت کلاهک متعارف برای یک موشک هدایت شونده تاکتیکی سطح به سطح در روز پنجشنبه انجام شده است.

کیم جونگ اون در این آزمایش‌ها شرکت نکرد، اما در جریان بازدید از کارخانه مهمات، از پیشرفت رو به رشد در تولید تسلیحات برای اجرای تصمیمات حزب حاکم کارگر که در نشست ماه گذشته گرفته شد، قدردانی کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: این کارخانه یک موقعیت بسیار مهم و وظیفه خطیر در مدرن کردن نیرو‌های مسلح کشور و ارتقای استراتژی توسعه دفاع ملی دارد.

اخیرا کره شمالی اعلام کرده بود که دفاع خود را در برابر ایالات متحده تقویت خواهد کرد و از سرگیری تمامی فعالیت‌های موقتا تعلیق شده را بررسی می‌کند که به لغو تعلیق آزمایش بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اشاره دارد.

پیونگ یانگ از پرتاب موشک به عنوان حق مستقل خود برای دفاع از کشور حمایت کرده و واشنگتن و سئول را به استاندارد‌های دوگانه در مورد آزمایش‌های تسلیحاتی متهم کرده است.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز جدیدترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم و آن را عامل بی ثبات کننده دانست و از پیونگ یانگ خواسته تا این اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.