کروم بوک گوگل

۰۵م اسفند ،

فاوانیوز: پس از شایعات مختلف در خصوص لپ تاپ صفحه لمسی دوست داشتنی گوگل، بالاخره این غول تکنولوژی ساعات پایانی روز پنج شنبه از کروم بوک پیکسل رونمایی کرد و پس از مجموعه اولترابوک های ویندوز ۸ اینتل مجهز به صفحه لمسی، گروه تازه ای از ابزارهای تاچ همراه با صفحه کلید را وارد بازی کرد. اما اجازه دهید نگاهی به این موضوع داشته باشیم که واقعا کاربران کروم بوک پیکسل چه کسانی خواهند بود؟ و آیا این محصول جایی در بازار فعلی خواهد داشت؟

شما در محصول تازه ساخت گوگل با یک نمایشگر عالی (برتر از مک بوک پرو رتینا) روبرو میباشید که کیفیتی بالاتر از هر لپ تاپ دیگری را برای تان به ارمغان می آورد. و از سویی هم پردازنده اینتلی i5 آن به خوبی از پس هر کاری بر می آید.

اما به گمانم گوگل فلسفه کروم بوک را فراموش کرده است. قرار بود سری کروم بوک لپ تاپ هایی ارزان قیمت باشند و برای کسانی تولید شوند که فقط به دنبال وب گردی می باشند و استفاده دیگری ندارند. لذا می توانستند جایگزین عالی برای کامپیوتر و لپ تاپ های گرانقیمت بوده و با قیمت عالی ۲۵۰ دلاری وارد بازار شوند. اما اکنون برای کروم بوک پیکسل باید ۱۳۰۰ دلار پرداخت کرد. چرا برای دستگاهی که در اصل کارکرد بیشتری برای مان نخواهد داشت ۱۰۰۰ دلار پرداخت بیشتر انجام دهیم؟ در واقع شما همان کارکردهای کروم بوک قبلی را داخل دستگاهی تجملاتی و گران قیمت در اختیار خواهید داشت. و البته سخت افزاری قوی تر کار را کمی برای تان آسان تر خواهند نمود.

و از سویی هم به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه تاکید داشته که کروم بوک ها برای «کاربران کلود حرفه ای» می باشند. یعنی اگر شما اغلب کارهای تان تحت وب است، داده های تان بر روی سرویس های کلود نگه داری می گردد و دائما برای کارتان باید به سرویس های متعدد آنلاین متصل باشید، احتمالا کروم بوک و به تبع آن کروم بوک پیکسل می توانند انتخاب مناسبی برای تان باشند.

و البته شرط مهم و اساسی در این میان، امکان دسترسی شما به اینترنت پر سرعت است. اینکه بتوانید دائما به شبکه وای فای مطمئن، امن و سریعی دسترسی داشته باشید. اگر چه گوگل حداقل سرعت مشخص و دقیقی را برای استفاده از کروم بوک تعیین نکرده، اما با توجه به سرویس های مختلف این شرکت به نظر می رسد که برای استفاده مناسب از کروم بوک های این شرکت داشتن سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه ضروری می نماید. و کار با سرعت کمتر از یک مگابیت مطمئنا در بلند مدت سبب وارد آمدن آسیب جدی به کروم بوک و مشت شما خواهد شد! 🙂

به هر حال، به نظر می رسد این حرکت گوگل و عرضه لپ تاپی ۱۳۰۰ دلاری بر پایه پلتفرمی با فلسفه سخت افزار ارزان کمی متناقض باشد. اما با توجه به دورخیز شرکت های بزرگ تکنولوژی به سمت صفحات لمسی در اندازه های بزرگ، اکنون نمی توان گفت که چه نقشه هایی در پشت این تصمیم گوگل خوابیده است. این چیزی است که آینده مشخص خواهد کرد.

منبع: نارنجی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.