کسانی که علم کشف جرم را بلند کردند، خودشان مجرم هستند

به گزارش خبرنگار قضایی فارس در ادامه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی «م‌.ک« رئیس هیئت مدیره میلاد حدید پارسیان در جایگاه قرار گرفت و در مورد آخرین دفاع خود اظهار داشت: هیچ‌کدام از اتهامات را قبول ندارم، دلایل را هم ذکر کرده‌ام هیچ اوراقی را امضا نکرده‌ام و نه تنها اخلالی در نظام اقتصادی کشور نداشته‌ام بلکه کمک هم کرده‌ام.

وی درباره اتهام پولشویی خود گفت: پولی که از بانک گرفته‌ام بابت معامله بوده و تمام معاملات و خرید و فروش‌ها در دفاتر قانونی ثبت شده است.

وی افزود: اینکه نماینده دادستان اظهار داشته من و دامادم در اظهاراتمان تناقض داشته‌ایم به خاطر تناقض گفته‌های ما نیست بلکه به خاطر دوگانگی حرف‌های «الف، ش» در مقابل من و دامادم بوده است.

بعد از اظهارات متهم داماد وی «م.ع» مدیرعامل این شرکت در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاعیات خود اظهار داشت: در این اتفاق چند عامل دخیل بود که اولین آن نادانی ما و دومین مورد فساد‌کارانی بودند که به غلط اقدامات مه‌آفرید را تایید کردند و اجازه دادند مه‌آفرید اقداماتش را در سال ۹۰ هم ادامه دهد.

این متهم گفت: بخش دیگر دستگاه‌های نظارتی و بازرسانی بودند که باید زودتر این جریان را رصد می‌کردند کسانی که علم بلند کردند و گفتند ما جرم را کشف کردیم خودشان مجرم هستند زیرا کارشان را درست انجام ندادند.

وی افزود: در مبادلات بازار آهن معمولاً فاکتور نوشته نمی‌شود و شاید در مدت ۱۰ دقیقه یک بار به ۱۰ نفر فروخته شود ولی ما برای اینکه کارمان قانونی باشد تمام کارها را در دفاتر ثبت کردیم ولی نمی‌دانستیم این پول نامشروع است.

در ادامه وکیل این دو متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: در بازار آهن بدون فاکتور معامله کردن جرم نیست و یک روال است ولی اگر هم جرم باشد جرمی است که همه در حال ارتکاب آن هستند.

وی درباره اتهام پول‌ویی موکلانش گفت: اگر گرفتن وام و پول از بانک‌ جمهوری اسلامی ایران پول‌ویی است بله موکلان من پولشویی کرده‌اند.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.