کسب دومین مدال المپیک در وزنه برداری توسط نواب نصیرشلال

خبرگزاری آریا-  رقابت های وزنه برداری بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن ، در دسته منهای صد و پنج کیلوگرم شامگاه دوشنبه پیگیری شد و وزنه بردار اکراینی نشان طلای این رشته را کسب کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، الکسی تروختی Oleksiy Torokhtiy بیست و شش ساله با بلند کردن وزنه چهارصد و دوازده کیلوگرم در مجموع و با تنها یک کیلو اختلاف نسبت به نفر دوم این رقابت ها مقام اول این وزن را کسب کرد.
نواب نصیرشلال ورزشکار ایرانی نیز با بلند کردن وزنه چهارصد یازده کیلوگرمی در مجموع در جایگاه دوم قرار گرفت و نشان نقره این رقابت ها را تصاحب کرد.
 ، ووچیچ بونک Wojciech Bonk وزنه بردار لهستانی نیز با مهار وزنه چهارصد و ده کیلو گرمی در مجموع در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت و صاحب نشان برنز شد.
رقابت های المپیک لندن در دسته منهای صد و پنج کیلوگرم با غیبت دیمیتری کلوکوف و خادزیمورات آکائف ورزشکاران نامدار روسیه به دلیل مصدومیت برگزار شد. اندری آرمانو قهرمان المپیک دو هزار و هشت در این دسته و نیز رکورددار جهان (مجموع چهارصد و سی و شش کیلوگرم) پیش از آغاز رقابت های المپیک از عدم حضورش در این مسابقات به دلیل مصدومیت خبرداده بود.
تروختی برای دریافت نشان طلای رقابت های المپیک لندن همچنین رکورد شخصی خود را نیز دو کیلو گرم افزایش داد و در حرکت دو ضرب وزنه دویست و بیست و هفت کیلوگرمی را بالای سر برد.
نصیرشلال قهرمان رقابت های آسیایی در سال دو هزار و دوازده نیز اولین نشان جهانی خود را در سن بیست و سه سالگی در این رقابت ها کسب کرد. وی در رقابت های قهرمانی جهان پاریس جایگاه پنجم را کسب کرده بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.