کسری بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش چالش بزرگ وزیر آینده

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی دولت یازدهم گفت: کسری بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه مهمترین چالش پیش روی وزیر آموزش و پرورش است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محمدعلی نجفی  گفت: براساس گزارشی که معاونت برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهور به بنده داده‌اند در سال جاری این وزارتخانه ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.
وی افزود: چالش بعدی پیش روی این وزارتخانه حفظ شأن و منزلت و جایگاه فرهنگیان است، باید به فرهنگیان به عنوان یک مرجع نگاه شود و مورد احترام قرار گیرند که به نظرم الان این وضعیت نیست و فرهنگیان از جایگاه و منزلتی که دارند راضی نیستند.
نجفی چالش بعدی وزارتخانه آموزش وپرورش را کیفیت فعالیت‌های آموزشی دانست وگفت: متأسفانه آموزش وپرورش در بسیاری از جهات درگیر کمیت هاست از این رو باید تلاش کنیم کیفیت را بر جمیع برنامه های آموزش و پرورش به خصوص فرایند یادگیری افزایش دهیم
تغییر در برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش از سال ۹۳
وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی دولت یازدهم در پاسخ به سؤال خبرنگار خانه ملت در خصوص نظام آموزشی ۳-۳-۶ گفت: برای سال تحصیلی جدید نمی‌توانیم تغییر اساسی در این نظام ایجاد کنیم چرا که تصمیمی گرفته شده و مدارس ثبت نام را انجام داده اند.
وی افزود: در طول سال تحصیلی سعی می کنیم که تا جایی که ممکن است اشکالات را برطرف کنیم و یک بررسی اساسی هم نسبت به آنچه که تاکنون انجام شده صورت دهیم از این رو هر تصمیمی که گرفته شود برای سال تحصیلی ۹۴-۹۳ اعلام می شود.
نجفی گفت: مجمعی از نخبگان و کارشناسان آموزش وپرورش تشکیل خواهم داد تا کلیه تصمیماتی که از ابتدای سال اخیر طبق سند تحول صورت گرفته مورد بازنگری و واکاوی قرار دهند از این رو اگر تغییری لازم باشد انشاءالله از سال ۹۳ اعمال شود.
وزیر آموزش وپرورش پیشنهادی دولت یازدهم همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما در خصوص حوادث اتفاق افتاده در آموزش وپرورش برای دانش آموزان، گفت: این حوادث بسیار تأسف آور بوده و شاید می شد از بروز بخشی از این حوادث با مدیریت بهتر جلوگیری کرد که انشاءالله بتوانیم در دوره جدید از میزان این حوادث بکاهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه با بخشی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در دوره قبل موافق و با بخشی از آنها مخالفم افزود: بسیاری از تصمیمات این وزارتخانه شتابزده بود به طور مثال در طرح ۳-۳-۶ مشکلات عدیده ای برای خانواده ها و مدارس ایجاد شد.
به گفته وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی دولت یازدهم وزارت آموزش و پرورش فاقد یک استراتژی مشخص است.
نجفی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه برخی معتقدند که وزیر شدن شما به معنای بازگشت به قبل است گفت: نظر همه محترم است.
وی افزود: من خودم به آقای روحانی گفتم که موافق نیستم کسی که ۱۶ سال پیش وزیر بوده دوباره برگردد اما ایشان تصمیم خود را گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی دولت یازدهم، افزود: به آقای روحانی گفتم اگر فردی که قبلا در آموزش و پرورش خدمت نکرده برای پست وزارت معرفی شود بهتر است اما احتمالا ایشان گزینه مناسب تری پیدا نکردند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.