کسری برق در شهرک‌های صنعتی چقدر است؟

به گفته معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در شهرک‌ها تامین شده و برای امسال و سال آینده حدود ۲۵۰۰ مگاوات کسری وجود دارد.

کسری برق در شهرک‌های صنعتی چقدر است؟

به گزارش ممتاز نیوز، فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال انعقاد تفاهم نامه با وزارت نیرو برای عملیاتی کردن بند (و) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص تولید برق از طریق مولدهای تولید پراکنده و خود تامین است گفت: از این راه بخشی از برق مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین خواهد شد.

به گفته وی علاوه بر مشوق‌های قانونی موجود در بند یاد شده، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم مشوق‌هایی در زمینه واگذاری حق انتفاع از زمین برای استقرار این نوع فعالیت در داخل شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته‌اند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۲ مگاوات مولد تولید خود تامین (DG) و مولدهای تولید پراکنده (CHP) در شهرک‌های صنعتی نصب شده، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در شهرک‌ها تامین شده و کسری ضروری برق برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، با در نظر گرفتن بهره برداری از طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد طی سال جاری و سال بعد و همچنین فعالیت واحدهای فعال فعلی ۲۵۰۰ مگاوات است که بخشی از آن از طریق CHP و DG قابل تامین است.

وی درباره پیش بینی احتمال اعمال خاموشی برق در شهرک‌های صنعتی نیز گفت: با توجه به اینکه عمده واحدهای صنعتی  داخل شهرک‌های صنعتی واحدهای کوچک و متوسط هستند که در مقابل قطعی برق به شدت آسیب پذیر هستند، در حال رایزنی و برنامه یزی با مجموعه وزارت نیرو هستیم که هر گونه اعمال محدودیت در مصرف برق با برنامه‌ریزی قبلی صورت گیرد تا واحدهای صنعتی مستقر، آمادگی بیشتری داشته باشند و خسارت آن‌ها به حداقل ممکن برسد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین تاکید کرد که این سازمان در حال پیگیری است تا با اخذ مصوبه از هیئت وزیران، اعمال محدودیت و خاموشی برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را با توجه به گستردگی فعالیت‌های صنعتی و آسیب پذیر بودن آن‌ها، مانند سال قبل مستثنی کرده یا به حداقل ممکن برساند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.