کسی که غرورش را به بند بکشد جانش را آزاد کرده است

غرور هدیه شیطان است و عشق هدیه ی خدا، و ما هدیه ی شیطان را به هم می دهیم ولی هدیه ی خداوند را از هم پنهان می کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، وقتی تخم مرغ را از بیرون نیرویی وارد کنیم می شکند و زندگیش به پایان می رسد ولی اگر همان تخم مرغ با نیروی داخلی بشکند، زندگی جدیدی آغاز می شود و همیشه تغییرات بزرگ و پیشرفت ها از درون انسان ها آغاز می گردد که غرور یکی از همان عواملی است که سعی بر نشکستن دارد و انسان با شکستن آن به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.
 
یک روانشناس در رابطه با معنی صحیح دروغ، اذعان داشت: غرور به معنی فریفتن است و احساس کاذبی که نسبت به برتری دیگران حاصل می شود و امروزه غرور و خودخواهی مثل بیماری وحشتناک در مردم شیوع یافته است که موجب تباهی خود و دیگران می شود به طوری که غرور عشق ها را زیر پا له کرده و ترحم را از بین می برد.
 
نجفی افزود: افراد مغرور طعم و حس با هم زندگی را نچشیده اند و همیشه با عینک بدبینی به دنیا و مردمانش نگریسته اند و آنان را جزو اولین دشمنان خود می پندارند و در این راستا حتی حاضرند برای آسایش و راحتی خود درزندگی، آسایش زندگی دیگران سلب کنند.
 
وی در رابطه با آسیب های غرور تصریح کرد: غرور انسان، راه رسیدن به اهداف و پیشرفت ها را سخت می کند و در مواردی حتی آن را غیر ممکن می سازد، زیرا که غرور اجازه مشورت خواهی و کمک از دیگران را از او سلب می کند و او را در مشکلات و گرفتاری هایی تنها می گذارد.
 
یک کارشناس مذهبی در رابطه با درمان دروغ اشاره کرد: درمان دروغ تواضع و فروتنی است و این نگرش در خانواده ها و با تعلیم صورت می پذیرد و اگر انسان همه چیزهایی را که به دست می آورد نتیجه و ثمره ی لطف الهی بداند و خود را در سایه ی پر عظمت و بزرگ خداوند تلقی کند دیگر غرور برایش مفهومی ندارد.
 
گفتنی است، که غرور آسان ترین راه برای از بین بردن سرافرازی است و هر چه غرور انسانی بیشتر باشد، سقوطش در ته دره ها عمیق تر است زیرا که خودستایی از نادانی سرچشمه می گیرد و نادانی انسان را به تباهی می کشد پس بیایید با هم این احساس خود بزرگ بینی و کبر را رها کنیم، تا بتوانیم مهر ورزیدن و عشق را سرمایه ی معنوی، که بهترین توشه برای سفر زندگیست به دست بیاوریم./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.