کشته‌ها به ۵۲ هزار نفر رسید

جام جم آنلاین: هم اکنون قریب به ۲۰۰ هزار مسلمان آواره و بی خانمان در میانمار وجود دارند و آمار کشته ها به بالاتر از ۵۲ هزار نفر رسیده است در حالی که بیش از ۵۰ روستا و ۲۶ مسجد کاملا به آتش کشیده و ویران شده اند.

ستاد محمد عزمی عضو اتحادیه تشکل های اسلامی مالزی که بصورت مجازی در جلسه “بررسی آخرین وضعیت مسلمانان میانمار” در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده واقع در قم حضور یافته بود، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه خواهران و برادران مسلمان منطقه آرکان عملا در محاصره قرار گرفته اند و هیچ راه زمینی یا دریایی ای برای ارتباط منطقه آرکان با بیرون وجود ندارد.

وی ادامه داد: دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری کل شش میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده است. البته آمار رسمی جمعیت روهینگیا شش میلیون نفر است اما طبق آمار غیر رسمی جمعیت این قوم که صد در صد آنها مسلمان هستند به هشت میلیون نفر می رسد. به واسطه این سیاست  اتخاذ  شده از جانب دولت قریب به ۱۵۰ هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، ۵۰ هزار نفر به تایلند  و ۴۰ هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی  مهاجرت کردند. در آخرین اظهار نظر رییس جمهوری میانمار بیان شده است که ۸۰۰ هزار نفر از این قوم را باید از میانمار اخراج کرد تا تنش ها پایان یابد.

عزمی با انتقاد از جریانات رسانه ای بین المللی تاکید کرد: عملا هیچ جریان خبری و رسانه ای در باره  مردم مسلمان میانمار ایجاد نشده است چرا که دولت مرزهای دریایی و زمینی منطقه آرکان با بنگلادش را مسدود کرده و مانع از حضور خبرنگاران و فعالان بین المللی شده است و هیچ محموله ی کمک رسانی را نمی توان به آنها رساند. در این میان متاسفانه اخبار رسانه های رسمی میانمار، تصویر درستی از وضعیت منطقه ترسیم نمی کند و در حال حاضر تنها منابع خبری ما، ارتباطات مستقیم با داخل منطقه آرکان است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.