کشف بزرگترین محموله قاچاق پرنده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با پیگیری مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همکاری ماموران نیروی انتظامی فارس، محموله بزرگ قاچاق پرندگان در شیراز کشف و پرونده به‌ همراه متهمان به دستگاه قضایی ارجاع شد.
به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اعلام این خبر افزود: بر اساس دستور مقام قضایی در استان اقدامات مقتضی و قانونی در ارتباط با پیگیری حقوقی پرونده انجام شده است.
وی در تشریح موضوع،‌ توضیح داد: بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس، گروهی اقدام به قاچاق پرنده می‌کردند.
ابراهیمی‌کارنامی ادامه داد: از دو هفته پیش تاکنون با زیر نظر گرفتن فعالیت‌های متخلفان، گزارش تمام اقدامات آنان به طور مستمر به اداره کل ارسال شد تا سرانجام سه‌شنبه (دیروز) ماموران یگان حفاظت موفق به کشف این محموله شامل ۲۶۷ قطعه پرنده از نوع طرقه وحشی و سه قطعه کبک وحشی شدند.
مدیرکل محیط زیست فارس گفت: پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب ویژه امور جنایی و امنیتی ارسال شده و دادیار شعبه اول آن دادسرا بر اساس موازین قانونی دستورات لازم برای انجام تحقیقات مقدماتی را صادر کرده است تا جرایم کیفری مرتکبین این تخلف تعیین شود.
ابراهیمی کارنامی با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست گفت: امروزه محیط زیست باید به عنوان یک سرمایه ملی تلقی شده و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه و کشور نهادینه شود.
وی افزود: محیط‌بانان و کارشناسان حافظ محیط زیست به صورت شبانه‌روزی با گشت و کنترل مستمر از این انفال الهی محافظت کرده و قاطعانه با هرگونه تخلف زیست‌محیطی برخورد خواهند کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.