کشف بیگانگان فضایی تا چهل سال دیگر

دانش > فضا
اخترشناس انگلیسی ادعا کرده‌است پاسخ این پرسش که آیا حیات بیگانه وجود دارد یا نه،‌ تا چهل سال دیگر کشف خواهد شد.

مارتین ریس، رئیس سابق انجمن رویال و اخترشناس کنونی این انجمن اعلام کرده تا چهل سال دیگر مدارک کافی درباره اینکه حیات نه تنها در فراتر از زمین بلکه فراتر از سامانه خورشیدی نیز وجود دارد، کشف خواهد شد.

لرد ریس اخترشناس انجمن رویال بر این باور است فیزیک‌اخترشناسان می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ تصاویر سیاره‌های دورافتاده در خارج از سامانه خورشیدی را نمایش دهند و این توانایی منجر به کشف گونه‌ای از حیات بر روی این سیاره‌ها خواهد شد.

وی درباره تغییرات احتمالی در دانش بشر طی ۴۰ سال آینده به درک بیشتر درباره منشا حیات و موقعیت آن و حیاتی بودن درک  وجود یا عدم وجود بیگانگان فضایی اشاره کرد.

ریس این سخنان را در مراسم معرفی سری تلویزیونی جدید استفان‌ هاوکینگ که در شبکه دیسکاوری پخش خواهد شد، عنوان کرد. وی معتقد است طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده انسان قادر خواهد بود از دیگر سیاره‌ها مشابه زمین عکاسی کند و در این صورت اگر در این سیاره ها نوعی از حیات وجود داشته باشد،‌دیدن آن موضوع بسیار هیجان‌انگیزی خواهد بود.

بر اساس گزارش تلگراف،‌ این سخنان زمانی عنوان شده‌اند که تحقیقات درباره حیات فرازمینی به دلایل کاملا زمینی با مشکلات بسیاری مواجه شده است. بحران مالی بسیاری از این مطالعات را متوقف کرده و پروژه مشهور SETI در کالیفرنیا برای ادامه دادن به فعالیت رادیوتلسکوپ‌های خود که در جستجوی سیگنالهای رادیویی از تمدن‌های بیگانه هستند، باید شکاف مالی چند میلیون دلاری را پر کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.