کشف جزئیات تازه از پهپاد

جام جم آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه از موفقیت های جدید ایران در بررسی پهپاد آمریکایی خبر داد و درباره شیئ نورانی دیده شده در آسمان ایران و چند کشور همسایه گفت که این نور طبق شواهد و قرائن ناشی از یک آزمایش ناموفق موشک روسی بوده اما هنوز اظهار نظر قاطعی در خصوص ماهیت فنی این پدیده نمی‌توان کرد.


سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران در خصوص شیء نورانی دیده شده در آسمان کشورمان و سایر کشورهای همسایه که ادعاهایی در خصوص آن مطرح شده بود، گفت: تشخیص ماهیت فنی این پدیده کار دشواری است اما از مجموعه قرائن به نظر می رسد فعال شدن یک موشک بالستیک دور برد و ناموفق بودن این آزمایش توسط روس ها بود.

وی در ادامه افزود: اما اظهار نظر قاطعی در خصوص ماهیت فنی این پدیده نمی‌توان کرد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین جزئیات به دست آمده از پهپاد آمریکایی و همچنین پروژه بزرگ شهید تهرانی‌مقدم گفت: ما از اعلام نظر در مورد شرایط و مختصات فنی و یا عملیاتی پروژه هایی که در حوزه دفاعی مشغول به کار هستیم، معذوریم.
 
سلامی در ادامه افزود: پروژه های زیادی که همسطح پروژه های شهید تهرانی مقدم است و در خصوص مسائل دفاعی و بازدارندگی است تا زمانی که این پروژه ها وارد سیستم عملیاتی نشود از گفتن توضیحات تاکتیکی آن معذوریم.
 
وی همچنین در خصوص پهپاد آمریکایی گفت: سایر ابعاد و جنبه های فنی این پهپاد مورد بررسی قرار گرفته و این موضوع در جریان دارد و هر روز ما شاهد موفقیت هایی در این زمینه هستیم که این موفقیت ها را هر وقت که به صلاح باشد به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.