کشف شمشیر ۹۰۰ ساله متعلق به دوران جنگ‌های صلیبی

شمشیر ۹۰۰ ساله متعلق به دوران جنگ‌های صلیبی کشف شد.

کشف شمشیر ۹۰۰ ساله متعلق به دوران جنگ‌های صلیبی

به گزارش ممتاز نیوز، یک غواص آماتور در سواحل سرزمین‌های اشغالی شمشیری پیدا کرده که تخمین زده می‌شود متعلق به ۹۰۰ سال پیش و دوران جنگ‌های صلیبی باشد.

کوبی شارویت، مدیر واحد باستان شناسی دریایی اداره آثار باستانی اسرائیل با تایید این خبر می‌گوید: «این شمشیر در عمق ۵ متری دریا و در فاصله حدود ۱۵۰ متر تا ساحل توسط یک غواص پیدا شده است. جالب‌ترین چیز این است که این یکی از نخستین شمشیرهای کاملی است که یافت شده است.»

کارشناسان می‌گویند منطقه‌ای که شمشیر در آن پیدا شده برای قرن‌ها سرپناهی برای کشتی‌ها بوده است تا در زمان طوفان‌ها در آنجا خود را ایمن نگه دارند.

این شمشیر توسط شلومی کاترین پیدا و تحویل مقام‌های اداره باستان‌شناسی شده است. غواص بلافاصله پس از یافتن این شمشیر آن‌را به ساحل برده و تحویل متخصصان دولتی داده است. عمر این شمشیر ۹۰۰ سال تخمین زده می‌شود.

شارویت در خصوص سالم بودن این شمشیر می‌گوید: «ما می‌دانیم که معمولا اشیای باستانی زیر آب بهتر از خشکی باقی می‌مانند. چرا که آنها در محیط بی‌هوازی هستند و زیر شن و ماسه و به دور از چشم شناگران و حتی غواصان سالم و دست‌نخورده می‌مانند.»

شارویت می‌گوید: «بر اساس وزن شمشیر ما فکر می‌کنیم شوالیه‌ای که این شمشیر را در دست داشته بسیار قوی بوده، چرا که مبارزه با این وزن و اندازه از شمشیر راحت نبوده است. حتی امروز هم نگه داشتن این شمشیر سنگین است و این سلاح مخصوص شوالیه‌های صلیبی بوده است.»

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند این شمشیر باید به خوبی تمیز شوند تا بتوان مورد تجزیه و تحلیل دقیق‌تر قرار گیرد و پس از آن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

غواصی که این شمشیر را تحویل مقام‌های ساحلی داده یک گواهی تقدیر دریافت کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.