کشف ژن تازه صرع

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دانشمندان علوم اعصاب توانستند ژن تازه دخیل در بیماری صرع را شناسایی کنند و از آن iبه عنوان درمان ساخت داروهای تازه برای بیماران مبتلا iبه صرع استفاده کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از ساینس دیلی دانشمندان کنترل تولید پروتئین در داخل سلول و انجام آزمایش هایی روی آن فهمیدند که بخشی از مغز که سبب تشنج بیماران صرعی می گردد مربوط iبه ژن های مرتبط با این سلول است.

دانشمندان با انجام آزمایش هایی روی ژن های پروتئینی در داخل سلول ها و با استفاده از مواد مخدری که مغز iبه آن ها واکنش نشان می دهد متوجه شدند که حملات مغزی بیماران صرعی iبه خاطر پروتئین های موجود در این سلول هاست.

دانشمندان تاکنون موفق iبه دستیابی کشف یک ژن تازه که عامل بیماری صرع را کشف کند نشده بودند.

داروهای ساخته شده از این ژن علیه بیماری صرع بسیار مقاومت می کند و از سلول های مغز محافظت می کند و اثرات سمی تشنج طولانی مدت را نابود می کند.

مطالعه بر روی این ژن می تواند روش های درمانی تازه را برای بیماران مبتلا iبه صرع ارائه دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. مجید:

    با سلام

  2. بهرام:

    درضمن دوستان و هموطنان گلم،
    من فقط در مواقع کم خوابی دچار تشنج میشم و ناگفته نماند
    عضو نخبگان کشور هم میباشم

  3. بهرام:

    من هیچ چیز را در مورد صرع باور نمیکنم چون تعداد بیماران مبتلا به صرع نسبت به بقیه امراض کمتر میباشد و سود دهی کافی برای محققین ندارد وگرنه
    چگونه ممکن است در قرن ۲۱ هنوزم صرع در پرده ابهام بماند!در ضمن اینجانب حدود ۱۹ سال است که صرع دارم و الارغم مراجعات زیادم به دکترهای
    مختلف،هنوزم نتیجه نگرفته ام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.