کشف یک قاره پنهان در زیر اقیانوس

۱۸اردیبهشت،

براساس اظهارات زمین شناسان، سنگهایی که در ساحل شهر «ریو» برزیل کشف شده می تواند بخش هایی از یک قاره پنهان باشد که عمر آن به ۱۰۰ میلیون سال می رسد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، لایروبی بستر دریا نزدیک «ریوگراند» (سومین رودخانه بلند آمریکا) سبب شد که متخصصان سازمان زمین شناسی برزیل به نمونه گرانیت هایی برسند که اکنون دانشمندان مدعی شده اند این نمونه سنگها ظاهراً بخشی از یک قاره است که ۱۰۰ میلیون سال پیش وقتی آفریقا و آمریکای جنوبی از هم جدا شدند به قعر دریا سقوط کرده است.

دانشمندان از این قاره گمشده و غرق شده با عنوان «آتلاتیس» برزیلی یاد کرده اند.

براساس اظهارات روبرتو بنتورا سانتائو رئیس سازمان زمین شناسی برزیل، این سنگها بخشی از یک قاره ۱۰۰ میلیون ساله را تشکیل می دهند که با بالا آمدن آب اقیانوس اطلس پس از جدایی قاره های آفریقا و آمریکا به زیر آب فرورفته است.

وی افزود: ما تقریبا اطمینان داریم اما باید فرضیه خود را تقویت کنیم. ما نظریه نهایی را امسال دربارهٔ این فرضیه ارائه می کنیم چراکه قرار است در این منطقه عملیات حفاری انجام شده تا نمونه بیشتری از این سنگ ها به دست آوریم.

ماه قبل یک گروه از دانشمندان برزیلی و ژاپنی تحقیقات زیر آبی برای بررسی رودخانه ریوگراند انجام دادند، آنچه آنها در آن زمان یافتند از نظریه کنونی پشتیبانی می کند.

درحال حاضر آزمایش های بیشتری روی سنگها درحال انجام است و شکل گیری زمین شناسی زیر آبی نیز مورد توجه قرار گرفته تا ادعای زمین شناسان ثابت شود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.