کشف ۷۰۰ دستگاه بیسیم غیرمجاز و تلفن برد بلند

۲۲م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات اولین مانور اقتدار پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان خوزستان با موفقیت و تحقق اهداف پیش بینی شده برگزار شد.

این مانور پس از برگزاری جلسه توجیهی در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات منطقه جنوب غرب و تشریح سناریوی پیش بینی شده و تعیین مسیر حرکت و موقعیت‏های در نظر گرفته شده، با استفاده از کاروان خودروهای تخصصی پایش و مانیتورینگ انتظامی و امنیتی و با حفاظت نیروهای اعزامی از یگان امداد نیروی انتظامی آغاز شد.

علیرضا اصغریان رئیس کمیته مرکزی تفاهم نامه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در این باره گفت: در این مانور از دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، کافی‌نت ها، ISP، ISDP، نمایندگان اپراتورها، شرکت مخابرات خوزستان، دفاتر پستی و همچنین فروشندگان غیرمجاز بی سیم و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی بازدید و بازرسی بعمل آمد و تخلفاتی از جمله کم فروشی، گرانفروشی، کاهش کیفیت سرویس و موارد دیگر از سوی کارشناسان دستگاه های حاضر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در بازدیدها و بازرسی های انجام شده از بعضی از دارندگان پروانه ISP وISDP به سبب عدم رعایت تعرفه، عدم ارائه خدمات پشتیبانی فنی و عدم رعایت دستورالعمل های صادره اقدامات قانونی برابر مقررات به عمل آمد. همچنین در این مانور از ماشینهای جهت یاب و مانیتورینگ جهت پایش و بازرسی های تخصصی استفاده شد و بیش از ۷۰۰ دستگاه بی سیم غیرمجاز و تعدادی سوئیچ دیتای غیرمجاز، تلفن بردبلند بی سیم، بی‏سیم دستی و خودرویی از فروشندگان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

برگزاری اولین مانور سراسری پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات با هدف صیانت از حقوق مردم و اپراتورها و ایجاد فضای سالم در حوزه ICT انجام شده است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.