کشمکش انتشار یافتنات بتهوون و آوای مهربانی بر سر آثار موسیقی قدیمی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

عاصمه فندرسکی و بابک چمن آرا در گفت و گو با هنرآنلاین/

عاصمه فندرسکی گفت: بابک چمن آرا به صورت خودسرانه طرح روی جلد آثار انتشار یافتنات آوای مهربانی را عوض کرده است و آن‌ها را در فروشگاه بتهوون می‌فروشد، اما بابک چمن‌آرا مدیر انتشار یافتنات بتهوون می گوید: از نظر من این آثار ملی است و مانند کتاب حافظ متعلق به شخص خاصی نیست.

عاصمه فندرسکی، مدیر انتشار یافتنات آوای مهربانی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت:  بابک چمن آرا به صورت خودسرانه طرح روی جلد آثار انتشار یافتنات آوای مهربانی را عوض کرده است و آن‌ها را در فروشگاه بتهوون می‌فروشد، این کار درست نیست است زیرا این آثار آرشیو ما بوده است و من سال‌ها در این زمینه پژوهش کردم تا توانستم این آثار را منتشر کنم.

پنج شنبه به دعوت حمیدرضا آفریده برای رونمایی آلبوم این هنرمند به فروشگاه بتهوون رفتم که آن‌جا متوجه شدم این فروشگاه آثار آرشیوی و قدیمی موسیقی  که حاصل سال‌ها پژوهش و جمع آوری من است را بدون اجازه ما می‌فروشد.

فندرسکی در ادامه بیان کرد: فروشگاه بتهوون آثار ما را از سال ۱۳۸۸ می‌فروخت ولی امسال به سبب بد حسابی‌های مکرر تصمیم گرفتیم که قاطع‌تر با آن‌ها برخورد کنیم در نتیجه مسئول مالی ما از اسفندماه سال قبل از مدیران بتهوون خواست که در ابتدا تسویه حساب کنند و بعد آثار ما را بفروشند.

مدیر انتشار یافتنات آوای مهربانی در ادامه افزود: بابک چمن آرا به صورت خودسرانه طرح روی جلد را عوض کرده است و آن‌ها را در فروشگاه بتهوون می‌فروشد و این کاربه نوعی سرقت است زیرا این آثار آرشیوی ما بوده است و من سال‌ها در این زمینه پژوهش کردم تا توانستم این آثار را منتشر کنم.

عاصمه فندرسکی خاطرنشان کرد: این آثار شامل پنج پکیج است و زمانی‌که متوجه شدم با بابک چمن آرا صحبت کردم ولی او گفت اصلا پشیمان نیست و این آثار ملی است و به انتشار یافتنات آوای مهربانی تعلق ندارد.

فندرسکی تاکید کرد: من سال‌ها برای این آثار زحمت کشیدم تا توانستم آن‌ها را جمع آوری کنم ولی با این کار انگیزه اصلی خودم را از دست دادم زیرا این کارها سبب می‌شود که احساس امنیت نکنیم.

مدیر انتشار یافتنات آوای مهربانی در ادامه گفت: به عنوان مثال آثار حافظ ملی است ولی هیچ کس از روی دست کسی کپی برداری نمی‌کند. این آثار دست رنج من و همکارانم بوده است در نتیجه اعلام می‌کنم که فروشگاه بتهوون به صورت خودسرانه این کار را انجام داده است.

همچنین بابک چمن آرا، مدیر انتشار یافتنات بتهوون در این باره گفت: من جوابی در این زمینه ندارم و از نظر من این آثار ملی است و مانند کتاب حافظ است و متعلق به شخص خاصی نیست. همچنین آثار مشترکی توسط انتشار یافتنات آوای باربد، چهارباغ و…. انتشار یافته است در نتیجه این کار از نظر ما مشکلی ندارد.

 پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.