کشورهای عربی خواستار آتش بس فوری در غزه شدند

منابع دیپلماتیک اعلام کردند: گروهی از کشورهای عربی قطعنامه ای را برای برقراری آتش بس فوری در غزه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردند.

کشورهای عربی خواستار آتش بس فوری در غزه شدند

به گزارش ممتاز نیوز، منابع دیپلماتیک گفتند: گروهی از کشورهای عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تصویب در مجمع عمومی سازمان ملل به منظور برقراری آتش‌ بس در نوار غزه توزیع کرده اند.

این منابع دیپلماتیک تصریح کردند: پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی خواستار تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده است.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند: روسیه دوباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده که خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

منابع دیپلماتیک گفتند: روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع کرده  اسات که خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

این دومین قطعنامه پیشنهادی روسیه از زمان آغاز درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل است. قطعنامه پیشنهادی اول روسیه در شورای امنیت سازمان ملل رای نیاورد .

منابع دیپلماتیک افزودند: پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه، با محکوم کردن عملیات حماس و به اسارت گرفتن اسرائیلی ها ، خواستار لغو دستور تخلیه مردم و کارمندان سازمان ملل از شمال غزه شده است.

این منابع تصریح کردند: قطعنامه پیشنهادی روسیه هرگونه اعمال محاصره علیه نوار غزه توسط رژیم اسرائیل را رد کرده است.

این درحالی است که همزمان ایالات متحده آمریکا پس از وتوی قطعنامه برزیل و نیز رای نیاوردن قطعنامه قبلی روسیه، پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرده است که در آن عملیات حماس را محکوم کرده و خواستار آتش بس فوری در غزه نیز نشده است.

به گفته منابع مطلع، دیپلمات های کشورهای مختلف جهان در حال رایزنی بر سر پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا هستند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.