کفش مولد بپوشید تا سرما نخورید!

به گزارش ایمنا به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: این کفش می تواند از راه رفتن افراد، برق تولید کند و سپس با استفاده از تنگستن ( المنت) برق را به گرما تبدیل نماید.
خلیفه سلطانی افزود: برای طراحی و تولید این کفش که نمونه خارجی ندارد در مدت هشت ماه ، پنج میلیون ریال هزینه شد.
رام بجندی مبتکر این کفش نیز کاربرد این کفش را در فصل سرما اعلام کرد و گفت: با استفاده از این کفش در فصل سرما از سرماخوردگی جلوگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: در اطراف کفش ۶ چراغ آلارم led در حال روشن و خاموش شدن به عنوان هشدار دهنده نصب شد که هنگام شب با چشمک زدن اعلام می کند که شخصی روی زمین راه می رود.
مبتکر دانشگاه آزاد خمینی شهر افزود: در طراحی این کفش از دو مکانیزم آبی و مکانیکی استفاده شد.
رام بجندی گفت: در روش آبی نیروگاه کوچکی در کفش طراحی شده که با جریان آب کار می کند به طوری که انرژی برای انتقال آب از مخزنی به مخزن دیگر در هنگام راه رفتن تولید می شود و با برخورد آب به پروانه ای که بر سر راه دومخزن قراردارد پروانه ژنراتور به حرکت درآمده و تولید برق می کند و با انتقال این برق به المنت ، گرما تولید می شود.
وی ادامه داد: در روش مکانیکی نیز چرخ دنده ای درگیر با دنده شانه ای روی ژنراتور متصل می شود و هنگام حرکت فرد با اعمال فشار وزن و حرکت افراد چرخ دنده شانه ای به حرکت در آمده و الکتریسیته تولید و با انتقال برق به المنت گرما تولید می شود.
درطراحی این کفش از موتور دی سی سه دهم واتی و گشتاور ۶۰ دور در دقیقه استفاده شد.
گفتنی است، این اختراع فروردین امسال با شماره ۷۰۹۵۸ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی به ثبت رسیده است.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.