کفیل دادگستری رشتخوار معرفی شد

۲۹ آبان ،

86-21.jpg

با حضور معاون قضایی دادگستری کل استان خراسان رضوی و جمعی از قضات مراسم تودیع محمد ابراهیم زاده رییس پیشی دادگستری رشتخوار انجام و محمد ملایی شمس به عنوان کفیل دادگستری این شهرستان معرفی شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، حجت الاسلام فروتنی در جمع قضات دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف رشتخوار در محل تالار شهید آوینی رشتخوار خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ دینی، سنت‌های نبوی و ایثار و گذشت در جامعه ضروری است.

وی با ذکر اینکه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه از جمله افزایش طلاق ناشی از دور شدن مردم از معنویت و اسلام است افزود: تهذیب نفس،‌ تقوا و معنویت‏‌گرایی سبب اصلاح فرد و جامعه می‌شود.

فروتنی با ذکر اینکه تقویت مسایل معنوی سبب سلامت و دوری جامعه از گناه می‌شود ادامه داد: روحیه خدمت‌رسانی به مردم، رعایت تربیت و ادب اسلامی، داشتن طبع بلند، انتقاد پذیری، استفاده از تذکر و تجربه‌های دیگران و خوش‌اخلاقی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر خوب است.

وی تصریح کرد: رشتخوار مردمان پاک و مومن دارد و از شهرستان‌های امن استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و مردم، مدیران و سابقه تاریخی و فرهنگی این شهرستان درخشان و تعامل و همدلی میان مدیران مشهود است.

در این مراسم «محمد ابراهیم زاده» رییس سابق دادگستری رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار از شهرستان‌های خاص استان خراسان رضوی به جهت شبه مرزی بودن، وجود نزاع‌های دسته جمعی، فقر و تنگدستی نیمی از جمعیت شهرستان و عدم رشد صنعت و غیره چهره خشنی از این شهرستان را بروز داده است.

وی گفت: کمبود کادر قضایی و نیرو و مشکلات مالی مهمترین مشکلات حوزه قضایی این شهرستان است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های ورودی در وقت کوتاه خاطرنشان کرد: از کل پرونده‌های رسیدگی شده در این دادگستری فقط نیم درصد آنها نقض شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.