کلاهبردار “شرکت پارسیان” دستگیر شد

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت – ۰۲:۵۳:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- فردی که در پوشش اعطای وام های خود اشتغالی اقدام به کلاهبرداری از مردم می کرد، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، در یازدهم بهمن ماه سال گذشته، با مراجعه تعدادی از مالباختگان به کلانتری ۱۵۷ هاشم آباد ( مسعودیه ) پرونده ای تحت عنوان” کلاهبرداری در پوشش اعطای وام خود اشتغالی” تشکیل شد .
با تشکل پرونده مقدماتی و به دستور آقای فرخاکفر ، دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با آغاز رسیدگی به پرونده ، مالباختگان پس از مراجعه به پایگاه ششم در اظهارات مشابهی به کارآگاهان عنوان کردند که از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه های کثیرالانشتار اطلاع پیدا کرده اند که شرکتی خصوصی تحت عنوان “پارسیان” و با شرایطی بسیار مناسبی در بازپرداخت وام ، اقدام به پرداخت “وام خود اشتغالی” به افراد متقاضی می نماید .
مالباختگان در ادامه اظهارات خود اظهار داشتند که پس از مراجعه به محل شرکت در “پاساژ اطمینان” ، از سوی اعضای اصلی شرکت آنها عنوان گردیده است که با توجه به میزان وام درخواستی باید مبالغ مختلفی از ۵۰۰ هزار تومان الی یک میلیون تومان به شرکت پرداخت نمایند تا در زمان سررسید تعیین شده در قراردادهای تنظیم شده مابین شرکت و آنها ، میزان وام درخواستی به آنها پرداخت شود . مالباختگان نیز با توجه به شرایط بسیار مناسب بازپرداخت وام ها ، پس از تنظیم قرارداد با شرکت ، هر یک به نسبت میزان وام درخواستی مبالغ مختلفی از ۵۰۰ هزار تومان الی یک میلیون تومان را به شرکت پرداخت کرده اما پس از گذشت دو ماه و رسیدن زمان دریافت وام ، با مراجعه به دفتر شرکت اطلاع پیدا کرده اند که اعضای شرکت متواری شده اند .
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان پایگاه ششم با مراجعه به نشانی شرکت به تحقیق از این محل پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که دفتر شرکت بر خلاف ادعای اعضای آن به مالباختگان که مدعی شده بودند دارای سابقه چندین ساله در این محل هستند ، از حدود دو ماه پیش از سوی دو نفر اجاره شده است .
با توجه به اسناد و مدارک بدست آمده از محل شرکت و با مراجعه به بانک مجرمان سابقه دار پلیس ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت یکی از اعضای اصلی شرکت به اسامی علیرضا . م ( ۳۲ ساله ) شدند . با شناسایی “علیرضا، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که علیرضا بلامکان بوده و محل مشخصی برای زندگی ندارد لذا مشخصات وی جهت شناسایی و دستگیری به کلیه مراکز انتظامی بویژه تهران بزرگ اعلام شد .
در پی اعلام دستگیری علیرضا، از سوی کلانتری ۱۰۱ تجریش مشخص شد که علیرضا در حین سرقت لوازم داخل خودرو توسط گشت کلانتری دستگیر شده است؛ بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل و تحقیقات از متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با آغاز تحقیقات از متهم و شناسایی متهم از سوی دهها مالباخته ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف صریح به کلاهبرداری در پوشش اعطای وام خود اشتغالی، همدست خود به هویت حامد( ۲۵ ساله ) را نیز معرفی کرد که با شناسایی مخفیگاه حامد در منطقه جنت آباد شمالی ، وی نیز در ۲۹ فروردین ماه سال جاری، دستگیر شد و به پایگاه ششم انتقال پیدا کرد .
به گزارش آریا، سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی  ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : در پی دستگیری هر دو متهم پرونده و اعتراف صریح آنها به دهها فقره کلاهبرداری، کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهمان پس از متواری شدن از محل شرکت پارسیان، شرکت دیگری را این بار در پوشش تحویل خودرو با شرایط لیزینگ در منطقه تجریش تأسیس کرده بودند که با شناسایی محل شرکت و در تحقیقات انجام شده ، تعداد دیگری از مالباختگان متقاضی خرید خودرو شناسایی شدند.
سرهنگ محمد اشراقی در پایان این خبر ضمن اشاره به این موضوع که صرف انتشار آگهی های بازرگانی و تجاری در روزنامه های کثیرالانتشار به منزله تأیید مؤسسات و شرکت ها تجاری و اقتصادی نمی باشد ، گفت : با توجه به احتمال افرایش تعداد مالباختگان و جرایم ارتکابی از سوی متهمان ، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان پیروزی ـ میدان نبرد ـ خیابان نبرد شمالی ـ کوچه شهید بیدی مراجعه نمایند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۲۱۴۵۳۲۵۱۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.