کلوپ نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت چلسی

۱۹ام بهمن ،

 به نقل از سایت گل، چلسی همچنان در حال یافتن مربی مناسبی برای رقابت های فصل بعد است و یورگن کلوپ مربی بوروسیا دورتموند در صدر فهرست نامزدهای نشستن روی نیمکت آبی پوشان قرار دارد. “دیوید مویس” مربی اورتون و “مانوئل پیگرینی” مربی مالاگا هم از جمله گزینه های محتمل دیگر می باشند.

ژوزه مورینیو مربی سابق این تیم هم که در رئال مادرید با مشکلات زیادی روبرو شده، ممکن است بازگشت غیر منتظره ای به استمفورد بریج داشته باشد. کلوپ سال قبل پیشنهاد چلسی برای در اختیارگرفتن وی را رد کرده و قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۱۶ با دورتموند امضا کرد و این احتمال وجود دارد که او برای دومین بار و با هدف جایگزینی یواخیم لو روی نیمکت تیم ملی آلمان به این پاسخ پیشنهاد منفی بدهد. اما با این وجود چلسی همچنان برای عقد قرارداد با این مربی ۴۵ ساله تلاش می کند.

کلوپ در حال حاضر خود را به عنوان یکی از بهترین مربیان جوان اروپا معرفی کرده و دو عنوان قهرمانی پیاپی لیگ را با بوروسیا دورتموند به دست آورده ولی از همه مهمتر سبک فوتبال هجومی تیم اوست که نظر مسوولان چلسی را جلب کرده است. البته آبراموویچ و دستیارانش درعین حال شرایط مویس را هم بررسی می کنند که معلوم نیست قرارداد جدیدی با اورتون امضا می کند یا نه.

مویس گفته بود که تا پایان فصل نقل وانتقالات ژانویه صبر می کند و سپس در مورد آینده اش در اورتون تصمیم گیری خواهد کرد. برای مویس بعد از ۱۱ سال همکاری با اورتون، آغاز به کار کردن برای تیم آبراموویچ به عنوان اولین مربی بریتانیایی این تیم سخت خواهد بود. پیگرینی ۵۹ ساله هم مدتی است که زیر نظر مسوولان چلسی قرار گرفته است. او که ویارئال و رئال مادرید را هم رهبری کرده، در قبل هم با چلسی تماسهایی داشته و مالاگا را به لیگ قهرمانان اروپا رسانده است.

چلسی در مورد انتخاب مربی بعدی خود وسواس زیادی به خرج می دهد. آنها می خواهند مربی به تیم خود بیاورند که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و نمی خواهند تجربه ناموفق اسکولاری که بعد از یورو ۲۰۰۸ هدایت این تیم را در دست گرفت، تکرار شود. حتی در قرارداد آنچلوتی هم ثبت شده بود که او زبان انگلیسی آموخته و کلاس های زبان خود را بعد از ورود به تیم هم ادامه خواهد داد. این طور به نظر می رسد که مورینیو در پایان این فصل رئال مادرید را ترک می کند و خیلی ها در مورد اینکه او خواهان پیوستن به پاری سن ژرمن خواهد بود، گمانه زنی می کنند.

درعین حال خبرهایی در مورد تمایل مورینیو برای بازگشت به چلسی بعد از اینکه او در سال ۲۰۰۷ میلادی از این تیم جدا شد، به گوش می رسند. رابطه مورینیو با آبراموویچ از آن روزها تاکنون به مراتب بهتر شده و او با مالک روسی چلسی درارتباط مانده است. اگر چه مورینیو در صورت بازگشت به چلسی از کنترل کامل اموری که پیشتر در دست داشته برخوردار نیست و چنین چیزی برای او یک مشکل بزرگ خواهد بود. از طرفی باید دید رافا بنیتس تا چه زمان روی نیمکت چلسی دوام خواهد آورد. آبراموویچ احترام زیادی برای او قائل است و از نحوه عملکرد او در چلسی بعد از پیوستن او به این تیم به جای دی ماتئو راضی به نظر می رسد. چلسی حتی در عین حال از نحوه بازی کردن تیم زیر نظر بنیتس هم رضایت بیشتری دارد ولی نتایج مربی اسپانیایی در این مدت قانع کننده نبوده اند. چلسی در لیگ برتر انگلیس همچنان در مکان سوم ایستاده و هنوز در جایگاه مناسب برای صعود به چمپیونزلیگ فصل بعد قرار دارد. اما او از حمایت هواداران تیم برخوردار نیست و اگر چلسی شنبه در برابر ویگان به پیروزی دست نیابد، فشارها به تیم برای اخراج او بیشتر خواهد شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.