کلید برای بازنشستگی ویندوز ایکس‌پی آغاز شد

۲۰فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- با اعلام پایان سرویس‌دهی به کاربران ویندوز XP از ۹ آوریل ۲۰۲۴سرانجام پشتیبانی از این سیستم عامل وارد سال پایانی خود شد.

بر همین اساس از تاریخ یاد شده دیگر هیچ وصله امنیتی به روزرسان برای حل مشکلات این سیستم عامل عرضه نمی شود. همچنین بسته های نرم افزاری دیگری نیز برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود.

البته ویندوز XP تنها محصول مایکروسافت نیست که تا یک سال دیگر بازنشسته می گردد. از جمله دیگر نرم افزارهایی که تا آوریل سال ۲۰۲۴ بازنشسته خواهند شد می توان به Office 2003 و Exchange Server 2003 اشاره کرد.

علاوه بر این پشتیبانی از Exchange Server 2010 Service Pack 2 نیز در همین تاریخ پایان خواهد یافت. اما پشتیبانی از برنامه هایی که دارای سرویس پک های تازهتر باشند ادامه می یابد.

ویندوز XP هنوز هم کاربران بسیاری دارد و بر اساس آخرین آمار ۳۸ درصد از کاربران اینترنت کماکان از این سیستم عامل استفاده می کنند و بعید است که همه این اشخاص تا قبل از ضرب الاجل تعیین شده از سوی مایکروسافت با ویندوز XP خداحافظی کنند. نتیجه این امر آلوده شدن رایانه های این کاربران به انواع بدافزار خواهد بود.

با توجه به جدی بودن این مشکل بعضی صاحب نظران معتقدند که مایکروسافت ممکن است تحت فشار قرار گرفته و در این تصمیم خود تجدید نظر کند. بعضی نیز می گویند با توجه به هزینه های بالای مهاجرت از این ویندوز قدیمی ۱۲ ساله به ویندوزهای تازهتر مایکروسافت باید برنامه هایی را برای تسهیل این امر اجرا کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.