کلیات طرح جامع ICT بررسی شد

۰۵ تیرماه ۱۳،

رئیس کمیته ICTمجلس از برگزاری جلسه کارگروه ارتباطات مجلس با مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات و همچنین فعالان بخش خصوصی در این حوزه در روز قبل خبر داد و گفت: در این نشست کلیات طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی و مسئولان دستگاه های ذیربط پیشنهادات خود را برای ایجاد یک طرح جامع ارائه دادند.
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت دربارهٔ نشست روز قبل با مسئولان وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات دربارهٔ بررسی طرح جامع ارتباطات و فناروی اطلاعات تصریح کرد: کلیات این طرح در کمیسیون صنایع و معادن تصویب و به کارگروه ارتباطات مجلس ارجاع شد که در این راستا قرار شد جلساتی با بعضی معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش خصوصی، صاحبنظران ودانشگاهیان  به منظور تبادل نقطه نظرات و پیشنهادات برای این طرح برگزار کنیم که یک جلسه در این راستا روز قبل برگزار شد.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه مذکور افزود: کلیات طرح جامع ارتباطات و فناوری بررسی و قرار شد مسئولان و مدیران دستگاه های ذیربط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و  فعالان بخش خصوصی نقطه نظرات خود را در حوزه های مختلف در جلساتی که در آینده تشکیل خواهد شد، برای ایجاد یک طرح جامع ارائه دهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کلیات طرح جامع ارتباطا و فناوری اطلاعات گفت: بخشی از طرح در خصوص تشکیل یک ساختار سازمانی موفق است که احتمالا سازمان های تازهی در این مجموعه ایجاد می گردد.
وی ادامه داد: همچنین سازمان هایی مانند سازمان فضایی، مرکز تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات که در قبل زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده اند و به بخش های دیگر انتقال یافتند مجدد در زیر مجموعه وزارت ارتباطات قرار می گیرند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به سایر محورهای طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: محور حقوقی یکی دیگر از موارد طرح مذکور است که در این راستا در بخش هایی خلاء های قانونی دیده می گردد؛ علاوه بر اینکه بخش های نظارتی و کنترلی کمرنگ است و باید بیشتر به این امور پرداخته شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: حقوق و وظایف دولت به سرویس دهندگان و اپراتورها، حقوق سرویس دهندگان و اپراتورها به دولت، حقوق خدمات دهندگان در مقابل کاربران و حقوق کاربران در مقابل خدمات دهندگان نیز از محورهای دیگر طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.