کلینتون: آمریکا قدرت خود در اقیانوس آرام را حفظ خواهد کرد

۲۳ آبان ،

وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست‌های دفاعی در استرالیا به سر می‌برد، اعلام کرد که آمریکا خود را قدرت اقیانوس آرام می داند و هیچ گاه حقیقتا آسیا را ترک نکرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا که با هدف تعمیق روابط دفاعی میان واشنگتن و کانبرا به استرالیا مسافرت کرده است، امروز سه شنبه در ضمن سخنرانی خود در مرکز «Perth USAsia» در غرب استرالیا، بر اهمیت منابع استراتژیک آمریکا در امتداد اقیانوس هند و آرام تاکید کرد.

کلینتون که برای شرکت در رایزنی های میان وزرای خارجه آمریکا و استرالیا در شهر «پرث» به سر می برد، اعلام کرد که اقیانوس هند و آرام، در کانون چشم اندازی قرار گرفته است که آمریکا در آن چشم انداز خود را «قدرت اقیانوس آرام» می داند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: این آب ها به طور فزاینده ای در قلب اقتصاد جهانی قرار دارند و تمرکز کلیدی گسترش تعاملات آمریکا در منطقه محسوب می شوند و همان چیزی است که ما گاهی آن را محور اصلی خود در آسیا می نامیم.

بر اساس این خبر، دولت آمریکا همواره در حال تقویت منابع و روابط خود در اقیانوس آرام بوده است تا از این طریق با ظهور و نفوذ قدرت های منطقه ای مانند هند و چین مقابله کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما هیچگاه حقیقتا آسیا را ترک نکردیم و همواره در این جا حضور داشته ایم و خود را یک قدرت در اقیانوس آرام می دانیم اما در قرن بیست و یکم آنچه اهمیت دارد این است که ما صراحتا این موضوع را روشن سازیم که ما اینجا هستیم تا بمانیم و طرز تفکر ما درباره اقیانوس آرام و آسیا و منطقه برای آینده ما و شما حیاتی است.

«لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا به همراه کلینتون فردا چهارشنبه، با «جولیا گیلارد» اول وزیر و همچنین «استفان اسمیت» وزیر دفاع و «باب کار» وزیر امور خارجه استرالیا دیدار خواهند کرد.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.