کلینتون بیمار به مراکش نرفت!

۲۰م آذر ،

Received0.jpg

وزیر امور خارجه آمریکا به سبب ابتلا به یک بیماری ویروسی مجبور شد تا سفرش را به مراکش برای شرکت در نشستی در خصوص آینده مخالفان سوریه یک روز به تاخیر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، “فیلیپ رینز”، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار بود امروز (دوشنبه) واشنگتن را به مقصد مراکش و برای حضور در این نشست ترک کند، به سبب ابتلا به این بیماری ویروسی در ناحیه شکم قرار است روز سه‌شنبه به مراکش برود.

کلینتون قرار است تا به جمع وزیران امور خارجه بعضی کشورها در مراکش بپیوندد تا درخصوص ۲۰ ماه ناآرامی در سوریه به بحث بپردازند.

در این نشست موسوم به نشست “دوستان سوریه”، انتظار می‌رود که بر اقدامات تازه برای تحکیم بخشیدن و قانونی‌ سازی ائتلاف اخیری که مخالفان شکل داده‌اند، تمرکز شود.

وزیر امور خارجه آمریکا ممکن است اعلام کند که واشنگتن به صورت رسمی این ائتلاف را به عنوان “نماینده قانونی” مردم سوریه به رسمیت می‌شناسد.

چنین اظهار نظرهایی می‌تواند راه را برای تشکیل یک دولت انتقالی و دریافت کمک‌های بشردوستانه از جانب آمریکا به منظور کمک به آوارگان سوری در سراسر مرز‌های این کشور ایجاد کند.

کلینتون قرار است پس از مراکش به تونس و امارات متحده عربی سفر کند.

وی روز جمعه هفته قبل پس از سفر به اروپا و شرکت در نشست وزیران امور خارجه ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک و سفر به ایرلند شمالی به آمریکا بازگشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.